به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یعثوب نژاد محمد، معاون منابع و توسعه مدیریت استاندار اردبیل در آیین راه اندازی این سامانه گفت: به زودی تمام دهیاریهای استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و مردم با مراجعه به دهیاریها خدمات مورد نیاز را دریافت میکنند.
او بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله دستگاههایی است که برای دریافت خدمات، ماهانه ۲ الی ۳ هزار نفر مراجعه کننده دارد.
معاون استاندار اردبیل با اشاره تصمیم ستاد استان مدیریت بیماری کرونا مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات گفت: در این ستاد مقرر شده خدماتی که به مردم ارائه میشود، در صورت داشتن قابلیت ارائه به صورت غیر حضوری، با هدف تسهیل در خدمت رسانی به صورت برون سپاری و یا سامانه الکترونیکی ارائه شود.
نژاد محمد اظهار کرد: الکترونیکی کردن و برون سپاری خدمات میتواند از مراجعات مردم کاسته و باعث کاهش هزینههای مردم و ادارات شود.
او گفت: در راستای الکترونیکی کردن خدمات، ۱۲ دستگاه به عنوان پایلوت انتخاب شده که این دستگاهها بالغ بر ۷۵ درصد مراجعات مردم را به خود اختصاص میدهند.
معاون استاندار اردبیل ادامه داد: دستگاههای تامین اجتماعی، بنیاد مسکن، شهرداری، کشاورزی، صمت، آب و برق از جمله این دستگاهها هستند.
نژاد محمد افزود: این دستگاهها مکلف شده اند که خدمات خود را احصا و آنها که قابلیت برون سپاری دارند، با فراهم کردن بستر الکترونیکی، این خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کنند.
او بیان کرد: در تامین اجتماعی نیز بستر ارائه ۳۰ خدمت فراهم شده و از آبان ماه تا بهمن ماه به صورت تدریجی به مردم معرفی و زمینه استفاده از آن مهیا میشود.
معاون منابع و توسعه مدیریت استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه روزانه پنج هزار و ۶۰۰ نفر برای دریافت خدمات مختلف به تامین اجتماعی مراجعه میکنند، با راه اندازی این سامانه ۷۵ درصد از مراجعات این سازمان کاهش مییابد.
انتهای پیام/ح