تصویب طرح الحاق فرودگاه لامرد به منطقه ویژه اقتصادی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: طرح الحاق فرودگاه بین المللی شهدای لامرد به محدوده منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در نشست کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از بحث و بررسی طرح الحاق فرودگاه بین المللی شهدای لامرد به محدوده سایت منطقه ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

فریدون فدایی‌دولت افزود: برای اجرای این طرح توجه ماهیت عملکردی و پتانسیل‌های فراوان تجاری-صنعتی این منطقه، استفاده بهینه از ظرفیت اراضی محدوده الحاقی، کاهش هزینه اجرای زیرساخت‌ها و رعایت مفاد اسناد بالادستی از جمله سند پدافند غیرعامل کشور مدنظر قرار گرفته است.

او اضافه کرد: برای تسهیل در اجرای این طرح تمامی مجوز‌ها اعم از موافقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شورای برنامه ریزی استان فارس، محیط زیست و منابع طبیعی دریافت شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیشینه مبادلات تجاری با کشور‌های حوزه خلیج فارس و برخورداری از زیر ساخت‌ها را از مزیت‌های لامرد برشمرد و گفت: افزایش سبد خدمات به سرمایه گذاران در راستای توسعه سرمایه گذاری و تسری قوانین مرتبط با معافیت‌های گمرکی به فرودگاه لامرد منجر به رفع دغدغه‌های بازرگانان و تسریع در روند صادرات به کانون‌های هدف در آنسوی آب‌ها می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد به دلیل دسترسی به ذخائر عظیم گازی، منابع معدنی و کانی‌های غیرفلزی و از منظر طرح آمایش سرزمین و موقعیت پدافند غیرعامل، پتانسیل توسعه لجستیکی و ترانزیتی و دیگر مزیت‌های فراوان، امکان اجرای طرح‌های صنعتی انرژی بر و صنایع مادر و صادرات محور را دارد و قادر است نقش تعیین کننده‌ای در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.

اتصال منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شبکه سراسری راه آهن، آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ساخت آزادراه لامرد به پارسیان جهت تسریع در تامین مواد اولیه و صادرات محصولات، تصویب اجرای تقاطع غیرهمسطح در ورودی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مشارکت وزارت راه و شهرسازی از جمله طرح‌های توسعه‌ای مرتبط با این قطب اقتصادی است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع در جنوب استان فارس از زیر مجموعه‌های ایمیدرو است که نقش برجسته‌ای در پویایی صنعت و اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار