معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در آذر ماه حدود ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع نهاده طیور از ابتدای آبان ماه به صورت سیستمی انجام می‌شود و از اول آذرماه تقریبا ۹۰ درصد نیاز ۴۰ روزه مرغداران برای نهاده تامین شده است.

او افزود: نیاز مرغداران به نهاده برحسب ۴۰ روز محاسبه و در سیستم وزارت خانه قرار داده می‌شود در حالی که نیاز ۵۰ روز باید تامین شود و مابقی نهاده را می‌بایست به صورت آزاد تهیه کنند.


بیشتر بخوانید


مردانی با بیان اینکه مرغداران باید برحسب میزان نهاده دریافتی مرغ تحویل دهند، اضافه کرد: از زمان حمل جوجه تا زمان تأیید آن در مرغداری در سامانه GIS و قرنطینه ثبت می‌شوند هم‌چنین در سامانه سماسد کلیه اطلاعات مربوط به مرغداران برحسب میزان جوجه‌ریزی، سن و ظرفیت و مشخصات شخص مرغدار ثبت می‌شود و سامانه سماسد به بازارگاه متصل است.

او ادامه داد: سامانه بازارگاه باتوجه به اطلاعات سامانه سماسد که مرغدار چه مقدار جوجه و با چه سنی دارد به آن اجازه خرید نهاده می‌دهد و اوضاع توزیع نهاده برای طیور مناسب است.

مردانی گفت: جوجه‌ریزی مرغداری‌ها به صورت ماهانه است و در آذر‌ماه حدود ۸۰۰ هزار جوجه ریزی انجام شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار