محسنی بند پی گفت: قرار است با مشارکت شهرداری مناطق غربی سازمان راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به افتتاح قطار‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل ریلی و مترو است.

وی با اشاره به به راه اندازی مترو در حاشیه تهران گفت: برای کلانشهری مانند تهران اقدامات خوبی انجام شده و در شهر‌های پیرامونی استان تهران هم باید بگویم که در شرق، قطار حومه‌ای ورامین، قرچک و پیشوا تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود و در غرب استان تهران هم برای شهریار، قدس، ملارد، پرند و رباط کریم برنامه‌هایی در دستور کار است.

بندپی تصریح کرد: در ملارد تفاهم نامه‌ای در حال امضا است و این تفاهم نامه بین شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی منعقد می‌شود و مبلغ آن از محل تهاتر تامین می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به شهر پرند اظهار کرد: در شهر پرند زمینی برای ایستگاه حمل و نقل عمومی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته و رئیس شورای شهر تهران نسبت به آن ایراداتی گرفته که در حال برطرف شدن است.

وی افزود: مطالعات حمل و نقل عمومی غرب تهران انجام شده و قرار است با مشارکت شهرداری مناطق غربی سازمان راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به افتتاح قطار‌ها اقدام کند و در دی ماه عملیات اجرایی توسط راه آهن آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید: ایستگاه مترو برج میلاد و امیر کبیر با دستور روحانی افتتاح شد/ ۵۴۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر دو ایستگاه


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار