استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ضرر برخی از استان‌ها است گفت: با تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه تیرخلاص به اعتبارات استان بوشهر محسوب می‌شود.

تصویب اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰، تیرخلاص به بودجه استان بوشهر استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست بررسی طرح‌های عمرانی استان بوشهر با تاکید بر بهره جستن مدیران از ظرفیت اعتباری ملی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی بیان کرد: ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی در اختیار وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها در مرکز کشور قرار دارد که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت این منابع بیشتر استفاده کنند.

او از تامین بخشی از اعتبارات سد دالکی خبر داد و عنوان کرد: برای تامین اعتبار طرح سد دالکی با پیگیری‌های انجام شده از وزیر نیرو قول تامین ۱۶۰ میلیارد تومان گرفته شد که با تخصیص آن نقش مهمی در تسریع این طرح اثرگذار در تحقق مطالبات مهم کشاورزان و توسعه شهرستان دشتستان دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ و ارائه اصلاح ساختار آن افزود: ادبیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده نادیده گرفتن جایگاه برخی استان‌ها از جمله بوشهر در تامین درآمد و تولید ناخالص ملی است.

گراوند با بیان این‌که در اصلاح ساختار بودجه، جایگاه استان بوشهر در حوزه اعتبارات از دوم به رتبه آخر تنزل پیدا می‌کند ادامه داد: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید سکوت کنند و پیگیری‌های لازم آن ‌را را مورد توجه قرار دهند.

او با اشاره به این‌که استان بوشهر بالاترین درآمد برای کشور دارد گفت: در اصلاح ساختار بودجه ۱۸ استان به ویژه استان‌های مرزی از جمله بوشهر اعتبارات آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد و نیازمند کمک و توجه ویژه به این استان‌ها است.

استاندار بوشهر تصویب اصلاح ساختار بودجه را سبب آسیب جدی به اعتبارات استان بوشهر دانست و تاکید کرد: با قدردانی از پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس، با ادبیات به کار رفته در شاخص‌های تعیین شده اصلاح ساختار بودجه، بیشتر استان‌ها از نظر بودجه‌ای آسیب می‌بینند.


بیشتر بخوانید

بودجه بوشهر شایسته استانی که این همه درآمد دارد، نیست


گراوند، تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه را تیرخلاص به اعتبارات استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا ۱۳ استان که برخوردار هستند به صورت ویژه از نظر منابع مالی تقویت می‌شوند و استان‌های تاثیرگذار بیش از حد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه در اصلاح ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزون بر ۵۵ درصد اعتبارات استان بوشهر کاهش می‌یابد به نقش استان بوشهر در توسعه و درآمد ناخالص ملی کشور پرداخت و عنوان کرد: در اصلاح ساختار بودجه استانی که بالاترین نقش در تامین درآمد و پیشرفت کشور دارد در منابع اعتباری جز استان‌های آخر قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید از خدمات شهرداران و اجرای پروژه‌ها عمران شهری بیان کرد: تامین قیر طرح‌های عمران شهری و روستایی باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

گراوند با تاکید بر تسریع تکمیل و افتتاح طرح‌های بیمارستان هسته‌ای بوشهر و فاضلاب بافت تاریخی گفت: این طرح‌ها باید هر چه زودتر تکمیل، تجهیز و افتتاح شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.