معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۴۵۰ پرستار لرستانی تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۱۴۵۰ پرستار لرستانی به کرونا مبتلا شدند گفت: همزمان با روز پرستار از ۴۵۰۰ پرستار استان لرستان تجلیل می‌شود.

صالح آزادبخت اظهار داشت: در استان لرستان چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که در شیوع کرونا تاکنون هزار و ۴۵۰ نفر از پرستاران استان به کرونا مبتلا شده اند.

او افزود: پرستاران در ایام کرونا با همه توان به بیماران بیمارستان‌ها خدمت رسانی کردند و ضروری است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدافعان سلامت کمک شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود پرستار در استان تصریح کرد: در زمان‌هایی که پیک شیوع کرونا بالا بود، کمبود پرستار بیشتر محسوس بود، ولی با برنامه ریزی لازم این کمبود‌ها جبران شد که با توجه به اعلام استخدام ۳۰ هزار پرستار جدید، سهمیه‌ای به استان تعلق می‌گیرد که بخشی از کمبود پرستار جبران می‌شود.

آزادبخت با اشاره به مراسم روز پرستار عنوان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا مراسم تجمعی برگزار نمی‌شود، اما از تجلیل از همه پرستاران در دستور کار قرار دارد و علاوه براین، ۱۸ نفر از پرستاران نمونه استان به وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.

او با تاکید بر عدم مهمانی‌ها و دورهمی شب یلدا گفت: تقاضا می‌شود تا در این شب از برگزاری دورهمی‌ها خودداری شود تا کرونا شیوع پیدا نکند و دوباره سیر صعودی نداشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: دورهم بودن و تجمع در مهمانی‌ها زنگ خطری برای پیک جدید کروناست که با رعایت چندین نکته ساده می‌توان کمک کرد تا کرونا همچنان روند کاهشی داشته باشد.

آزادبخت افزود: توصیه می‌شود هر خانواده امسال شب یلدا در خانه خود بمانند تا سلامتی خود و دیگران را حفظ کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.