مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۱۲۰ واحد صنعتی استان تعطیل شده‌اند که عامل تعطیلی هیچکدام، نبود زیرساخت مناسب در شهرک‌ها نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلی که باعث غیرفعال شدن واحد‌های صنعتی در کل استان شده در وهله اول عدم نقدینگی یا کمبود سرمایه در گردش و بعد فرسودگی خطوط تولید است.

او افزود: همچنین بسیاری از این واحد‌ها مشکل بازاریابی دارند و نتوانسته‌اند کیفیت کالای خود را به‌گونه‌ای بالا ببرند که رقابت‌پذیر باشد از طرفی اختلاف میان شرکا نیز مزید بر علت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ واحد در استان تعطیل و غیرفعال است، اما هیچ‌یک به دلیل نبود امکانات زیربنایی در شهرک تعطیل نشده است.

رازانی تصریح کرد: کرونا هم میزان تقاضا را کاهش داده یعنی با تعطیلی مراسمات، تالارها، رستوران‌ها، تور‌های مسافرتی و گردشگری سطح تقاضا برای کالا‌های اساسی و خوراکی کمتر شده که طبیعتاً با کاهش تقاضا میزان تولید هم کاهش پیدا می‌کند.

او کاهش تقاضا را مهمترین عامل رکود در عرصه تولید صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی بسیاری از بازار‌های خود را از دست داده و متضرر شده‌اند؛ از آنجایی که عمدتاً واحد‌های صنعتی از بانک‌ها تسهیلات می‌گیرند، با کاهش فروش سطح درآمدشان هم پایین‌تر آمده و نمی‌توانند اقساط بانک‌ها را به موقع پرداخت کنند به همین دلیل با مشکل مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شریف باقری
۲۲:۴۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
مهمترین موضوع در تعطیلی تنگ نظری مسئولین و نالایق سالاری و عدم خیرخواهی برای همنوعان وریا کاری در لرستان می باشد و چون که انرژی منفی منعکس می شودافراد فقیر وبی پارتی بدبخت و بیکارتر می شوند و مدیران ومسئولین زیاده خواه هرز چند گاهی مورد توبیخ و تمسخر مقامات ارشد دولت و مجلس قرار می گیرند الان استان مرکزی بیخ گوشه ماست یه بیکار نداره مسئولین استان ما فقط واسه نونه زن وبچه خودش میرن سرکار خلایق هرچه لایق