مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت:امسال ۳۰ تن طعمه مسموم علیه موش مغان در سطح اراضی کشاورزی استان استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت:امسال ۳۰ تن طعمه مسموم علیه موش مغان در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان استفاده شده است که تا پایان سال بیش از ۲۰ هزار هکتار دیگر از اراضی نیز طعمه گذاری می‌شود.

او با  اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم طعمه مسموم ۲۳ هزار تومان است افزود: دولت برای مبارزه با آفاتی مانند موش مغان و سن که جزء آفات عمومی هستند از کشاورزان حمایت می‌کند و سموم را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

شریفی  با بیان اینکه موش مغان به همه محصولات حمله می‌کند، اما آسیب آن در مزارع کلزا، یونجه و گندم نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: کار مبارزه با این جونده در مزارع یونجه، چغندر قند پاییزه، کلزا و گندم و جو که در معرض آفت موش مغان قرار دارند، از ابتدای پاییز در سطح استان آغاز شده است.

او گفت: سال گذشته ۷۰ تن طعمه مسموم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت و در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی علیه این جونده طعمه گذاری انجام شد.

انتهای پیام/س 

برچسب ها: موش مغان ، طعمه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.