رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: تالاب ها‌ی محل استقرار پرندگان مهاجر در این شهرستان پایش می‌شود و تاکنون موردی از آنفولانزا فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان فتاح پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت:زیستگاه‌های طبیعی، تالاب‌ها و روستا‌های محل استقرار پرندگان مهاجر با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی به طور مرتب نظارت و پایش می‌شود که تاکنون موردی از آنفولانزا فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

او افزود: این اداره با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و احتمال سرایت ویروس به طیور روستایی و صنعتی ضمن پایش مستمر مناطق تحت مدیریت آمادگی کامل را برای مقابله با کانون‌های احتمالی در دستور کار دارد.

فتاح پور تصریح کرد: پایش تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی با همکاری و مشارکت محیط زیست وشبکه دامپزشکی محقق شده است.

او مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان شامل تشکیل کارگاه آموزشی مشترک با شبکه بهداشت، دامپزشکی و اداره شیلات، تشکیل کمیته‌های تخصصی با ادارات مذکور برای بازدید و پایش مناطق، هماهنگی با ادارات و ارگان‌های نظامی مستقر در مناطق جهت اعلام موارد مشکوک درخصوص مرگ پرندگان اعلام کرد.

فتاح پور تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک از مرگ و میر پرندگان مراتب را با این اداره گزارش یا به سامانه ۱۵۴۰ اعلام نمایند.

انتهای پیام /س 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.