رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۱۰ گروه مشترک بر بازار شب یلدا در کردستان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد سردارزاده رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر بازار شب یلدا از ۲۲ تا ۳۰ آذر اجرا می‌شود، گفت: ۱۰ اکیپ مشترک شامل کارشناسان سازمان صمت، تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی استان و اتحادیه بر بازار شب یلدا در استان نظارت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: علاوه بر این تعداد اکیپ مشترک، ۶ گروه از کارشناسان سازمان صمت هم ناظر بر وضعیت بازار به ویژه عرضه کالا‌های اساسی در مرکز استان هستند.

سردارزاده گفت: شیرینی، میوه و سبزیجات، آجیل و خشکبار در اولویت نخست و گوشت و فرآورده‌های پروتئینی هم در اولویت دوم ناظران بر عرضه این اقلام در سطح استان است.

او با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار نسبت به سنوات گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بادام هندی جزو آجیل و خشکبار وارداتی و قیمت آن بالاتر است بر نرخ نهایی آجیل و خشکبار تاثیرگذاشته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی پنج روزی که طرح نظارت ویژه بر بازار شب یلدا در استان آغاز شده تاکنون مورد تخلفی شامل احتکار و گرانفروشی مشاهده نشده است.

سردارزاده یادآور شد: هر گونه تخلفی که در بازار احراز شود در مرحله نخست پرونده آن تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود سپس در این فاز برای این واحد جریمه نقدی تعیین می‌شود.

اواظهار داشت: پلمب واحد‌های متخلف در موضوعاتی که خیلی حاد و یا چندین مرتبه تکرار شده باشد، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.