رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با محمد بن زاید پیشرفت در مسیر اجرای توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را به او تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، عصر روز گذشته تماسی تلفنی با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات داشت و از پیشرفت در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز خوشنودی کرد.

«جاد دری» سخنگوی کاخ سفید، در صفحه توئیتر خود نوشت: دوناد ترامپ با ولیعهد امارات تماسی تلفنی داشت و پیشرفت در مسیر اجرای توافق ابراهیم را تبریک گفت.

او افزود: دو طرف همچنین درباره مسائل امنیتی دوجانبه و راه‌های فعالیت مشترک در مسیر ابتکارعمل‌های پیش‌رو گفتگو کردند.

سخنگوی کاخ سفید بر پیشرفت دو کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا و بازگشایی اقتصادی تاکید کرد.

این درحالی است که طرح‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و نخستین سفر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات در سایه تدابیر امنیتی و اختلاف‌های داخلی در این رژیم لغو شد.

اماراتی‌ها با امضای این توافق به دنبال برقراری ارتباط سیاسی و تجاری بودند، اما این ارتباط تنها در حد افزایش حضور گردشگران صهیونیست و همچنین مجرمان و خلافکاران این رژیم در ابوظبی شده است.

توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۳ اوت با میانجیگری آمریکا اعلام شد و در ۱۵ سپتامبر در کاخ سفید به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار