مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فارس به اینترنت پُر سرعت دسترسی دارند.

اتصال ۹۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس به اینترنت پُر سرعتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی گفت: تکالیف تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجهیز ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به چهار خدمت آموزش، سلامت، کشاورزی و بانکداری الکترونیک تا پایان برنامه است.

او افزود: با مساعدت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و طرح‌های ارتباطی، دسترسی لازم برای بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت ثابت و یا سیار یکی از اپراتور‌های تلفن همراه فراهم شده است.

سهرابی با بیان اینکه تلاش می‌شود زمینه دسترسی ۱۰ درصد خانوار باقی مانده هرچه سریع‌تر فراهم شود، اظهارداشت: استان فارس دارای ۲ هزار و ۳۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تصریح کرد: اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در مناطق کم‌تر برخوردار و روستایی با هدف تحقق عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در این مناطق است تا ساکنان این مناطق همچون شهر‌ها بتوانند از مزیت‌های عدالت ارتباطی که عدالت آموزشی و بهره مندی دانش آموزان از آموزش‌های مجازی در شرایط تداوم ویروس کرونا را نیز شامل می‌شود بهره‌مند شوند.

سهرابی با اشاره به برنامه هوشمندسازی مدارس استان که با همکاری آموزش و پرورش استان صورت گرفت، گفت: تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، سه هزار و ۹۵۱ مدرسه شهری و روستایی در استان به اینترنت پرسرعت رایگان مجهز شدند که از این تعداد، بیش از ۲ هزار و ۸۹۴ مدرسه در مناطق روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

او ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۸۵۷ مدرسه روستایی از طریق اینترنت ثابت و یک هزار و ۳۷ مدرسه از طریق نصب تجهیزات و مودم سیار به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و یک هزار و ۵۷ مدرسه نیز در شهر‌های استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار