رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: با کاهش ساعت کار گروهی از اصناف فعال در مشهد، امروز و فردا زمان پایان کار روزانه آن‌ها ساعت ۱۸ تعیین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه ساعت پایان کار روزانه اصناف ۱۸ اعلام شده است، گفت: این محدودیت فعالیت در پی مصوبه ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر همزمان با موعد سالانه مناسبت شب یلدا اعمال شده است.

او افزود: بر این اساس در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذر ماه صنوف جزو مشاغل "گروه‌های دو، سه و چهار" به جز مشاغل "گروه یک" مجاز هستند فقط تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته و پس از این ساعت ملزم به تعطیلی کار و کسب خود هستند.

رییس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: "آژانس‌های مسافربری درون شهری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکتها، میوه و تره‌بار فروشان، میدان‌های میوه و تره‌بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی، نانواییها، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، شرکت‌های پخش دارو، واحد‌های عطاری و عرضه دارو‌های سنتی، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، شرکت‌های خدمات اینترنتی، تعمیرگاه‌ها و فروشگاه‌های قطعات و لوازم یدکی خودرو، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، واحد‌های خشکشویی‌ها، کارگاه‌های صنعتی و چاپخانه‌ها" در زمره مشاغل گروه یک هستند.

بنانژاد بیان کرد: همچنین با پیشنهاد و پیگیری اتاق اصناف ایران و تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، صنف شیرینی‌پز و آجیل و خشکبارفروشان نیز در "گروه شغلی یک" و بانوان آرایشگر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ثبت شماره ملی افراد در نرم‌افزار ماسک در "گروه شغلی ۲" قرار گرفتند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.