حجت الاسلام خاموشی از مشارکت اوقاف در ساخت مسکن ملی و تولید دانش خبرداد.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه سفر به استان مرکزی در حاشیه  سفر به ساوه در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از مشارکت اوقاف در طرح ملی مسکن و افزایش حضور این نهاد در تولید دانش خبر داد.

حجت الاسلام خاموشی در خصوص نقش وقف در حل مشکل مسکن در کشور گفت: در طرح ملی مسکن طی تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی افزون بر ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان‌ها احداث خواهد شد که سهم استان مرکزی، خصوصا شهر اراک، برنامه ریزی ساخت ۷هزار واحد مسکن است.

او با اشاره به مشارکت اوقاف در تولید اضافه کرد: مردم در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد افزایش سهم وقف در تولید علم و دانش خواهند بود و در خصوص توسعه‌ی کارکرد‌های وقف، ورود به ساحت‌های جدید علم و فناوری و رغبت بیشتر مردم به وقف، نظر مقام معظم رهبری را محقق خواهیم کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار از چند بقعه‌ی متبرکه و طرح توسعه‌ی امامزاده سید اسحاق (ع) شهر ساوه بیان کرد: توسعه‌ی ابعاد وقف و رسیدگی به وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در مرحله‌ی تکثیر تولیدات و مرحله تجاری سازی، نیاز به کمک دارد.

وی با بیان اینکه وقف باید منافع عمومی و اجتماعی در خور خود را داشته باشد ادامه داد: وقف به صورت مشارکتی در تولیدات شرکت‌های دانش بنیان به نحوی که سهم وقف کاملا مشخص شده باشد و غبطه‌ی موقوفات (صرفه و صلاح عین موقوفه) رعایت شود حضور پیدا می‌کند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به همکاری قوی این قبیل شرکت‌ها با اوقاف تصریح کرد: در سطح استان‌ها شاهد حضور اوقاف در کنار شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت موتور سیکلت‌های برقی، تجهیزات پزشکی، اینپلنت‌های دندانی و استخوانی، در انرژی‌های نو پدید و جدید و زنجیر‌های تولید غذایی هستیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار