به منظور مقابله با ویروس کووید ۱۹ "طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سازمان بسیح مستضعفین و سازمان هلال احمر با استفاده از طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که در آن سفیران سلامت خانوار و رابطین سلامت محله جذب و آموزش داده شده‌اند، برای کنترل و پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ در حال اجراست.

 او افزود: هدف کلی این طرح، مدیریت و کنترل کووید ۱۹ با استفاده از مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین بخشی است که به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری در بیمارستان‌ها و کاهش میزان مرگ و میر‌ها اجرا می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر را یکی دیگر از اهداف اختصاصی این طرح برشمرد و ادامه داد: برای رسیدن به اهداف طرح ضروری است برخی از اصول توجه جدی مجریان طرح قرار گیرد تا این طرح ملی به شکل مناسبی اجرایی شود.

 بیشتر بخوانید

فرهمند، استفاده از توان نیرو‌های بسیج و مشارکت‌های مردمی، اجرای برنامه به شکل محله محور، تکیه بر نظام شبکه بهداشت و درمان گسترده و قوی کشور، رعایت موازین کنترل عفونت و حفاظت فردی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های  طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را از مهمترین اصول اجرای این برنامه بیان کرد.

انتهای پیام// ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.