به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی سایت فروشگاهی یکی از انواع پروژه های طراحی سایت است که می تواند به عنوان یک شعبه جدید از یک فروشگاه فیزیکی به شمار رود. امروزه سایت های فروشگاهی که فروش آن ها به صورت اینترنتی است، فروش بسیار بالایی دارند. افزایش فروش سایت های فروشگاهی، رابطه مستقیمی با درآمد آن ها دارد و درآمد را نیز افزایش می دهد. همچنین افزایش فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی رابطه مستقیمی با طراحی سایت دارد. برای طراحی سایت فروشگاهی خود بهتر است از روش هایی چون سئو و عوامل دیگر را رعایت کنید. هر چقدر سایت فروشگاهی شما عالی طراحی شود، فروش شما نیز بیشتر می شود. افزایش استفاده مردم ایران و جهان از سایت فروشگاهی و خرید اینترنتی در این اواخر بسیار افزایش پیدا کرده است. در این مقاله شما را با نحوه ساخت و طراحی سایت فروشگاهی، سئو در طراحی سایت فروشگاهی و دیگر عوامل موثر در طراحی سایت فروشگاهی آشنا می کنیم.
سئو در واقع برای بهبود عملکرد سایت فروشگاهی بر طبق استاندارد های موتور های جستجویی مثل گوگل است. اگر بر روی SEO سایت خود کار کنید، می توان مخاطبان و بازدیدکنندگان زیادی را به آن جلب کنید. سئو به مجموعه اعمالی که برای طراحی سایت، تعیین کردن استراتژی محتوا و تولید محتوا انجام می دهیم. کلمه SEO کوتاه شده عبارت Search engine Optimization است که معنی بهینه سازی موتورهای جستجو را می دهد. طراحی سایت فروشگاهی شما باید به نوعی بوده که از نظر تمام موتورهای جستجو مناسب است. سایت فروشگاهی باید به صورت صحیح و بسیار بهینه انجام شود. بعد از آن نیز با قرار دادن محتواهای خوب و مناسب به هدف خود که نمایش در نتایج اولیه جستجو در موتورهای جستجو است، دست پیدا می کنید. این نمایش در صفحه اول موتورهای جستجویی مانند گوگل به فروش بیشتر سایت فروشگاهی شما از هر نوعی کمک می کند. به طور کلی روند سئو کردن یک سایت فروشگاهی به دو صورت on-page و off-page انجام می گردد.
برای این سایت امکاناتی را فراهم کرد تا یک سایت خوب را طراحی کرد. این سایت باید قابلیت دارای واکنش گرایی بوده و در انواع وسایلی مثل موبایل، تبلت و غیره بتوان آن را به سادگی باز کرده و نمایش داد. در طراحی این سایت باید قابلیت ثبت نظرات و امکان مقایسه محصول ها را در این سایت قرار دهید. در این سایت باید بتوان تمام سفارش ها و پرداخت ها را به راحتی مدیریت و کنترل کرد. تخفیفات گوناگون را برای این سایت قرار داده و یک لیست علاقه مندی را برای سایت فروشگاهی خود بگذارید. دیگر امکانی که برای سایت فروشگاهی خود باید قرار دهید، سیستم B2B است. همچنین قسمتی تحت عنوان کاربران ویژه برای سایت خود طراحی کنید. همچنین می توان برای این سایت فروشگاه یک حساب مجازی طراحی کنید تا با این حساب بتوان اعمال خرید و فروش انجام داد.
سایت فروشگاهی خود را باید طوری طراحی کنید تا به راحتی در دسترس قرار بگیرد. با این کار ذهنیت بسیار مثبتی نسبت برای کاربری که سایت فروشگاهی شما را جستجو و نگاه می کند، ایجاد می شود. با این کار کاربران بسیاری به سایت شما جذب می شوند. اهمیت سیستم جستجو در سایت فروشگاهی شما بسیار زیاد است. اگر به درستی کار کند، باعث حس رضایت زیاد در مشتری یا کاربر می شود. همچنین باعث ماندگاری طولانی این کاربر در سایت شما می شود. باید حتما یک سیستم جستجوی پیشرفته برای دسترسی ساده کاربران بسازید. علاوه بر دسترسی یکی دیگر از قسمت هایی که بسیار مهم است قسمت ثبت نام سایت فروشگاهی شما است. دقت کنید که این فرم های ثبت نامی که قصد ساختن آن را دارید، باید داده های کمی در آن قرار داده شود. باید اطلاعات بسیار کوتاه و محدودی مثل آدرس، شماره تماس و غیره در این سایت فروشگاهی قرار داده شود.
معمولا خرید در یک سایت فروشگاهی به دو صورت پرداخت اینترنتی و پرداخت به صورت حضوری یا منزل انجام می شود. در روش اینترنتی در ابتدا یک فاکتور صورت حساب را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت پرداخت می کنید. پس از آن کالای در خواستی مورد نظر برای شما ارسال می گردد. امروزه در بیشتر فروشگاه هایی که از طریق اینترنت کار می کنند، تنها راه خرید به صورت پرداخت آنلاین است. یک نوع دیگر پرداخت به صورت در محل است. بسیاری از افراد این روش را به دلیل کلاهبرداری های زیاد انتخاب می کنند. در این روش پس از ارسال کالا به محل مورد نظر یا منزل شما، هزینه آن را می توان در همان محل پرداخت کرد. به دلیل سلیقه های متفاوت در نوع خرید، در طراحی سایت فروشگاهی باید هر دو نوع را قرار دهید.
جمع بندی
بهینه سازی و سئو سایت به افزایش رتبه و جایگاه سایت در موتورهای جستجو و افزایش کاربران کمک فراوانی می کند. با فعالیت در این زمینه می توان کاربران و خریداران بسیار زیادی را به سوی سایت فروشگاهی جذب کرد. مهمترین نکته ای که در طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد این است که امکان ثبت نظرها و همچنین مقایسه محصول های مختلف با همدیگر را قرار دهید. در طراحی سایت فروشگاهی، امکان دسترسی و جستجو به کاربران را تا حد امکان آسان کنید. شرکت "ایران سایت" یکی از تخصصی ترین شرکت های طراحی سایت فروشگاهی است.. متخصصان و کارشناسان حرفه ای در این شرکت فعالیت می کنند که در زمینه های مختلفی مثل طراحی و بهینه سازی سایت به صورت حرفه ای فعالیت می کنند. برای طراحی سایت حرفه ای فروشگاهی و مشاوره در این زمینه می توانید به نشانی iransite.com مراجعه کنید و از تجربه آن ها بهره مند شوید.
انتهای پیام/