۷۰ گونه گیاه دارویی به صورت مرتعی و زراعی در خراسان رضوی کشت می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا عباسپور نماینده معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به منظور تکمیل زنجیره تولید در استان، تولید ۶ محصول گیاهی را در دستور کار قرار دادیم.

او افزود: در بحث گیاهان دارویی، سرعت رشد و سطح زیرکشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی به دلیل جذابیت‌های آن بسیار زیاد است، اما در تلاش هستیم تا مشکل رشد بی رویه برخی از محصولات، گریبان‌گیر گیاهان دارویی نشود.
 
 نماینده معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: عدم تناسب واحد‌های فرآوری در سطح استان نسبت به تولید، چالشی است که باید جدی گرفته شود و این مساله در خصوص گل محمدی کاملا مشهود است.

عباسپور بیان کرد: خوشبختانه در بحث تولید محصولات گیاهی در سطح استان مشکلی وجود ندارد به طوری‌که ۷۰ گونه گیاه دارویی به صورت مرتعی و زراعی در استان در حال کشت و جمع‌آوری است.

او با بیان اینکه هزینه تولید برخی از گیاهان دارویی بسیار بالا است از این‌رو  ضروری است از افزایش بی رویه قیمت آن‌ها جلوگیری شود، تصریح کرد:  سطح زیر کشت زعفران نیز در استان گسترش پیدا کرده است، اما روند آن در سال‌های اخیر کاهشی شده است.
 
نماینده معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: به لحاظ بازرگانی با وضعیت نامطلوبی در حوزه زعفران مواجه هستیم و زعفران کیلویی ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار زیبنده کشور ما نیست؛ علاوه بر این هزینه‌های تولید نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام// ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.