مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت:مصرف گاز در بخش نیروگاهی به رقم ۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مصرف گاز در بخش نیروگاهی به ۷۰ میلیون متر مکعب رسیدمحمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مصرف گاز در کشور اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال با شیوع ویروس کرونا مصرف گاز در مصارف خانگی و تجاری به دلیل استفاده بیشتر از آب گرم افزایش یافت.

او افزود: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری ۲۷ درصد رشد داشته است که شیوع ویروس کرونا سهم ۱۲ درصدی در این افزایش دارد و عوامل دیگر مانند ابزار گرمایشی، هدر رفت گاز در خطوط انتقال و ... نیز در این امر سهیم هستند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز بیان کرد: گاز در مصارف دیگری همچون صادرات، نیروگاه‌ها و صنایع نیز مصرف دارد، اما همواره اولویت شرکت ملی گاز مصارف خانگی و تجاری است.

جولایی بیان کرد: در حال حاضر مصرف گاز در بخش خانگی تا به امروز به رقم ۵۶۵ میلیون متر مکعب رسیده به طوری که در مشابه هفته گذشته شاهد کاهش در بخش خانگی بوده ایم، ولی طبق پیش بینی هواشناسی مصرف گاز مجدد افزایش میابد.

او افزود: همچنین مصرف گاز به نیروگاه همانند گذشته در جریان است و تا به امروز مصرف در بخش نیروگاهی هم به رقم ۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به گسترش خطوط انتقال گاز ابراز کرد: همچنان هستند روستا‌هایی در کشور که از مصرف گاز در منازل شان بی بهره‌اند و  لوله کشی به این روستا‌ها روزانه گسترش پیدا می‌کند و این برنامه همواره ادامه دارد.

جولایی  با اشاره به اینکه مردم در مصارف خانگی صرفه جویی کنند، گفت: در صورتی که هر فرد ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، به استاندارد مصرف خواهیم رسید و شرکت ملی گاز به اهداف و برنامه‌های خود نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نفت ، گاز رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار