منابع آبی شهرستان درمیان به منظور پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بررسی شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عارفی نیا، رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: سد مخزنی رزه بزرگترین سازه آبی پایدار استان توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست مورد رصد و  پایش قرار گرفت.

او افزود: تعدادی از پرندگان مهاجر، سد رزه شهرستان را برای استراحت انتخاب می‌کنند و برخی تا پایان فصل سرما در این منطقه به حیات خود ادامه می‌دهند.

عارفی نیا گفت: اهمیت این پایش‌ها بدلیل پایداری سالانه این مخزن آبی است که تعدادی از این پرندگان بصورت بومی باقی مانده و با پرواز بر روی مزارع، روستا‌ها و واحد‌های پرورش طیور مجاور احتمال رخداد بیماری را به همراه دارد.


بیشتر بخوانید



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: همچنین شکار و نگهداری این پرندگان می‌تواند تهدید بالقوه سلامت افرادی باشد که به این امر اقدام می‌کنند.

او گفت: این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، نقش موثری در توسعه کشاورزی و اقتصاد منطقه درمیان دارد و بررسی آن از حیث بیماری در جمعیت پرندگان و آبزیان برای بهره برداران آن حائز اهمیت است که به همین منظور سالانه نمونه‌هایی از آب این سد برداشت و برای بررسی‌های تکمیلی به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان افزود: خوشبختانه در پایش و کنترل‌های انجام شده تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

عارفی نیا همچنین از برگزاری کلاس آموزشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ویژه محیط بانان در محل سد رزه خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.