توزیع تجهیزات آموزشی و دیگر امکانات به ارزش بیش از ٣٠ میلیارد تومان بین دانش آموزان عشایر در استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان با بیان اینکه در فارس بیش از ١٢هزار دانش آموز در ٦٢٥ مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند، گفت: در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس برای برگزاری کلاس‌های آنلاین نیاز بود که این دانش آموزان هم به تجهیزاتی مانند تبلت و گوشی‌های همراه مجهز شوند که این مهم با دستور مقام ارشد قضائی کشور در سفر استانی که در خردادماه به فارس داشتند تصویب شد.

حیدری با اشاره به اینکه این اقلام به ارزش ریالی ٣٠ میلیارد تومان شامل تبلت و گوشی‌های تلفن همراه، لباس گرم، پتو، کیف، کفش و لوازم التحریر است، افزود: این تجهیزات و امکانات از امروز در اختیار دانش آموزان مدارس روزانه و شبانه عشایر سراسر استان قرار می‌گیرد.پیش از این هم در ٢ مرحله تجهیزات آموزشی در اختیار دانش آموزان عشایر قرار گرفت.

اجرای ۱۲ طرح آموزشی عشایر در فارس

استاندار فارس از اجرای ۱۲ طرح آموزشی ویژه عشایر خبر داد گفت: طرح احداث دو مدرسه شش کلاسه در منطقه عشایری اجرایی می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی گفت: اعتقاد داریم خدمات آموزش و پرورش زیر بنای توسعه است و کشور نیز از مزیت‌های این سرمایه گذاری ارزشمند استفاده خواهد کرد.

او با توصیف ویژگی‌های عشایر، گفت: وسعت دید، میهن پرستی و خادم نظام بودن از ویژگی‌های فرزندان عشایر است و آنان امروزه خود را محدود به نژاد و زبان و قوم نکرده و در همه زمینه‌ها موفق عمل کرده‌اند.

استاندار فارس با بیان اینکه باید فارغ از گرایش‌های قومی و نژادی برای توسعه و عمران کشور فعالیت کرد، گفت: جامعه بزرگ عشایری و سایر اقوام ایرانی سرمایه بزرگ کشور هستند و تلاش و خدمات آنان در سایر عرصه‌های انقلاب اسلامی نمود دارد.

رحیمی با تاکید بر لزوم همگرایی و اتحاد در رسیدگی به امور مردم، گفت: امروزه سران قوا اعتقاد بر اتحاد و همدلی دارند و در این راستا ما تلاش می‌کنیم تا بدون حاشیه خدمت گذاری کنیم.

بنا بر آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر است که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، جامعه عشایری این استان را تشکیل می‌دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار