رییس اداره آموزش، و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان به ۱۲میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  میثم سفیدگران رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت : با وجود این که از فعالیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان مدت زیادی نمی‌گذرد و این صندوق از اسفند سال ۹۸ آغاز به کار کرده، اما تا کنون روند روبه رشدی داشته است.


بیشتر بخوانید 


او افزود: خراسان شمالی جزو ۱۰ استان دارای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است و این صندوق با همکاری شرکت مادر تخصصی صندوق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مشارکت تعاونی‌های فراگیر این خطه تشکیل شد.

میثم سفیدگران  گفت : ۳۶ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در استان وجود دارد که ۹ تعاونی از این تعداد در شمار تعاونی‌های فعال منابع طبیعی است.

او با بیان این که یکی از اهداف راه اندازی این صندوق حفظ منابع طبیعی با استفاده از توان بهره برداران و جوامع بومی است گفت: گستردگی عرصه‌های منابع طبیعی و ممکن نبودن تامین منابع اعتباری کافی برای حفاظت و صیانت از این عرصه‌ها و هم چنین روند صعودی تخریب در دهه‌های اخیر می‌طلبد تا از توان مردم بومی محلی در یک رابطه دوسویه استفاده کرد.

سفیدگران با بیان این که این صندوق با ۲ هزار و ۹۰۰ سهامدار حقیقی آغاز به کار کرد گفت : با توجه به مدت کوتاهی که از عمر این صندوق می‌گذرد علاوه بر افزایش منابع مالی امسال تعداد سهامداران این صندوق نیز هزار و ۱۰۰ نفرافزایش یافت و به چهار هزار نفر رسید.

او از توزیع هزار تن نهاده‌های دامی با استفاده از منابع این صندوق در سطح استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن تجهیز کارگاه تولید گان بهداشتی و تجهیز کارگاه پرورش شترمرغ در شهرستان اسفراین، پرداخت ۱۴میلیار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و هم چنین تهیه طرح بازنگری پارک جنگلی گویینک راز و جرگلان از دیگر اقدامات این صندوق بود.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.