معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: باید در دانشگاه علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی دانشجویان، فضایی برای رشد علاقه‌مندی‌ها و پیگیری آن‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، توجه به رشد علاقه‌مندی‌های دانشجویان در دانشگاه‌هاعبدالرحیم هوشمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:  معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنند تا علاقه‌مندی دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری را به منصه ظهور برسانند و وقتی که یک دانشجو وارد رشته مهندسی می‌شود ممکن است به فعالیت‌های هنری علاقه‌مند باشد. بنابراین معاونت فرهنگی بهترین مکان برای پیگیری علاقه‌مندی دانشجویان است.

او افزود: باید در دانشگاه علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی، فضایی برای رشد علاقه‌مندی‌ها و پیگیری‌ آن‌ها وجود داشته باشد چرا که امروزه دانشگاه‌ها به سمت اهدافی حرکت می‌کنند که آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی جزو فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها تلقی می‌شود.

هوشمند بیان داشت: دانشگاه‌های بزرگ در کشورهای پیشرفته تنها خود را در موضوعات تخصصی محدود نکردند بلکه تلاش می‌کنند تا دانشجو را با فعالیت‌های اجتماعی مرتبط کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به دانشجو کمک می‌کند تا در آینده چندین توانمندی داشته باشد و بتواند در چند بعد فعالیت کند و به اصطلاح چند بعدی شود. وقتی دانشجو به موضوعات اجتماعی و فرهنگی ورود می‌کند، مطمئناً توانایی‌های شخصی و انفرادی‌اش افزایش پیدا می‌کند و احتمال موفقیت این فرد در جامعه بیشتر خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در موضوعات تربیتی خوب کار نشده است و در واقع آموزش وجود دارد اما به پرورش کمتر پرداخته می‌شود. در نتیجه وقتی فرد وارد دانشگاه می‌شود تنها با توانایی‌های آموزشی و علمی آشنایی دارد. به طور کلی جوامع برای توانمندسازی و بردبارکردن افراد، علاوه بر آموزش، به پرورش نیز می‌پردازند.

او اظهار داشت: تربیت کردن دانشجوی مطالبه‌گر فرهنگی و اجتماعی به نفع جامعه است و باعث رشد جامعه می‌شود و بنابراین مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم باید بخش فرهنگی و اجتماعی را جدی‌تر تلقی و در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

هوشمند گفت: جامعه توانمند در درجه اول از نیروهای توانمند تشکیل شده است و از سرمایه و تجهیزات تشکیل نمی‌شود. بلکه این دو به مدیریت کمک می‌کنند، ما حوزه آموزشی و علمی را در کشور جدی گرفته‌ایم و اگر بخواهیم در آینده مدیران توانمند تربیت کنیم، نیاز است که به حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز توجه بیشتری کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.