معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان به یک چهارم کاهش یافته و اکنون ۹۱۰ تخت بیمارستانی مختص کرونا خالی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، دکتر صالح آزادبخت،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت : یک هزار و ۱۵۰ تخت بستری برای بیماران کووید ۱۹ استان اختصاص یافته که هم اکنون ۲۴۰ عدد از این تعداد در اختیار بیماران است.

او افزود: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌ها و ۵۲ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های لرستان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: علاوه بر کاهش چشمگیر میزان بستری بیماران کرونا، تعداد فوتی‌های این ویروس در استان از ۱۵ نفر در روز به میانگین سه تا ۶ نفر کاهش یافته است.

تا ۲۹ آذر ابتلای ۵۹ هزار و ۲۸۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۶۳ نفر نیز جان باخته اند.

بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته و اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، ازنا و دلفان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان بروجرد به تازگی از وضعیت نارنجی خارج شده است و هم اکنون در کنار الیگودرز، دورود، کوهدشت، سلسله، رومشگان و چگنی جزو مناطق زرد شیوع کرونا در لرستان محسوب می‌شود.

محدودیت‌های وضعیت نارنجی شیوع کرونا تا پنجم آذرماه در لرستان تمدید شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.