فرماندار قصرشیرین گفت : طرح رفع تداخل در اراضی منابع طبیعی و کشاورزی این شهرستان مرزی برای جداسازی و استفاده از ظرفیت‌های واقعی زمین‌های کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : این شهرستان در مجموع ۱۷۵ هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این میزان ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار جز منابع طبیعی و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن زمین‌های کشاورزی و مستثنیات است.

او گفت : در مجموع اراضی منابع طبیعی این شهرستان براساس تقسیمات جدید سیاسی به ۴۹ پلاک تقسیم بندی شده که در برخی قسمت‌ها و بخش‌های ۴۱ پلاک آن شاهد تداخل منابع طبیعی با زمین‌های کشاورزی هستیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: اجرای رفع تداخل منوط به تامین اعتبار است که با اختصاص اعتبار آن به زودی این رفع تداخل عملیاتی می‌شود.

تاتار افزود: قصرشیرین از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است که طرح جامع کاداستر و نقشه برداری از اراضی کشاورزی و مشخص کردن حد مرز زمین‌های زراعی با منابع طبیعی برای همیشه به مشکلات مربوط به تداخل پایان خواهد داد و جلو سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی گرفته خواهد شد.

تاتار از هماهنگی با نیرو‌های نظامی مستقر در منطقه با توجه به مرزی بودن شهرستان برای تهیه نقشه این اراضی با کمک جهادکشاورزی خبر داد.

او گفت: با رفع تداخل اراضی زارعی با منابع طبیعی موانع تولید برداشته شده و کشاورزان می‌توانند با خیال آسوده به تولید محصول مشغول باشند و در واقع کمک به توسعه بخش کشاورزی و همچنین اشتغال پایدار خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.