عزم جدی مردم شهرستان اسلام آباد غرب در هفته‌های اخیر در اجرای محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی سبب شد، این شهرستان از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به تغییر وضعیت این شهرستان گفت : قرار گرفتن شهرستان‌ها در هر وضعیتی تابع رفتار هوشمندانه مردم در مبارزه با ویروس کروناست و رسیدن شهرستان به وضعیت زرد در سایه عمل توام با مسئولیت پذیری مردم شریف در انجام شیوه نامه‌های بهداشتی به نتیجه رسیده است که جای قدردانی صمیمانه از آن‌ها را دارد.

او گفت : تغییر در وضعیت شهرستان‌ها تابع رفتار و کنش‌های مردم است و به همان میزانی که مردم در رعایت دستورالعمل‌ها و کاهش مرگ ومیر‌ها و بستری‌ها موثر بوده اند، به همان اندازه در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در افزایش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها و بازگشت به وضعیت‌های نارنجی و قرمز و در نتیجه اعمال محدودیت‌ها اثرگذار خواهند بود.

حیدری افزود: کرونا همچنان در کمین است و زنجیره انتقال آن قطع نشده و وجود دارد که در صورت بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و نداشتن فاصله گذاری اجتماعی، نزدن ماسک و نشستن دست‌ها و یا تشکیل دورهمی‌ها مجددا گسترش پیدا می کند و سلامتی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

فرماندار اسلام آبادغرب وضعیت زرد را شکننده دانست و ادامه داد: رفتار‌های هوشمندانه و مراقبت‌های فهیمانه مردم در تعیین وضعیت‌ها بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود آحاد جامعه به این مهم توجه جدی داشته باشند که کرونا تمام نشده و از عادی ساختن رفتار‌ها به طور جدی پرهیز کنند تا فضا به سمت سالم سازی محیط اجتماعی و کسب یک شرایط مطمئن رقم بخورد.

حیدری با اشاره به اینکه مراسم‌های شادی و عزا کانون‌های انتشار ویروس کرونا هستند خواستار برگزار نکردن این مراسمات و رفتار همراه با مسئولیت پذیری توسط مردم بزرگوار شهرستان شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.