عضو شورای شهر تهران گفت: پس از تعطیل شدن جمعه بازار پارکینگ پروانه ۱۲۰۰ نفر در محدودیت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد با اشاره به وضعیت بازار پروانه اظهار کرد: قبلا در این جمعه بازار کالا‌های هنری وجود داشت و افرادی که در آنجا حاضر می‌شدند کسانی بودند که کالای هنری خود را در خانه هایشان تولید می‌کردند.

وی ادامه داد: در این جمعه بازار حدود ۱۲۰۰ نفر کالای خود را عرضه می‌کردند که ۸۰ درصد آن‌ها کارآفرین بودند. اما حدود یک سال است که این ۱۲۰۰ انسان برای زندگی خود در محدودیت قرار گرفته‌اند.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه  بیش از ۵۰ نفر از فعالین آنجا بانوان و زنان سرپرست خانوار بودند اظهار کرد: در هفته تهران، در تپه عباس آباد نمایشگاه صنایع دستی وجود داشت و قرار شد برای فعالیت ۱۲۰۰ نفری که در پارکینگ‌پروانه حضور داشتند فضایی در تپه های عباس آباد تعبیه شود که البته بنیاد مستضعفان هم برای تعدای از آن‌ها مبلغی را تخصیص داد.

مسجد جامعی با بیان اینکه قول داده بودند تا در خردادماه این مجموعه آماده شود، گفت: اما هنوز این اتفاق رخ نداده و باید این اطمینان حاصل شود تا پس از کرونا افرادی که کالا‌های خود را عرضه کرده اند از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی تصریح کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم تا در این باره فکری کند و چاره اندیشی کند تا برای این فعالیت مدنی اجتماعی، پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.


بیشتر بخوانید

کم کاری شهرداری تهران در ساماندهی فروشندگان پاساژ پروانه


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار