معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: علف خواران وحشی منطقه حفاظت شده کالمند بهادران طی یک روز سرشماری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اعظم حبیبی پور، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: برآورد جمعیت علف خواران وحشی منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با برنامه ریزی و نظارت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با همکاری محیط بانان و همیاران محلی در قالب هشت گروه پیاده دو نفره و در طی یک روز انجام شد.

او افزود: این منطقه همواره از خشکسالی‌های پی در‌پی رنج می‌برد که خوشبختانه بدلیل بارش‌های دو سال اخیر، منطقه از نظر پوشش گیاهی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

حبیبی پور ادامه داد: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران در شهرستان مهریز واقع شده و تقریبا نیمی از سطح آن را دشت و مابقی را ارتفاعات بلند و صعب العبور، کوهپایه‌ها و تپه ماهور‌ها تشکیل داده است.

این مسئول بیان داشت: وجود کوهستان‌ها با دره‌های بزرگ و کوچک در مجاورت تپه ماهور‌ها و دشت‌های هموار و گسترده، زیستگاه مناسبی را برای زیست گونه‌های مختلف و با ارزش جانوری از جمله پلنگ، یوزپلنگ، آهو، جبیر، گورخر،گوسفند وحشی، بز وحشی، گربه پالاس، کاراکال، روباه شنی، شاه روباه، سمور سنگی، هوبره، زاغ بور، افعی شاخدار ایرانی وغیره فراهم آورده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار