مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، از رفع تصرف حدود ۱۸ هکتار از اراضی ملی استان در ۹ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  داریوش حسینی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امسال ۶۰ مورد رفع تصرف به میزان ۱۷.۶ هکتار به بیت المال و دولت بازگردانده شده است.

او افزود: نیرو‌های مستقر در یگان حفاظت از اراضی این اداره کل از آغاز سال جاری این مقدار از اراضی دولتی استان را به ارزش ۶۵۲ میلیارد تومان به اموال دولت بازگرداندند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: از این میزان اراضی، ۴۶ مورد مربوط به شهرستان همدان، شش مورد در شهرستان نهاوند، دو مورد در شهرستان تویسرکان، سه مورد در شهرستان اسدآباد و در شهرستان‌های ملایر، رزن و کبودراهنگ هر کدام یک مورد رفع تصرف انجام شده است.

حسینی بیان کرد: مأموران یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل، در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت با اولویت بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

او از شهروندان خواست در زمان خرید زمین و ملک درباره اسناد قانونی و دریافت سند از سازمان‌های مربوطه استعلام بگیرند چراکه بسیاری از افراد پس از قولنامه و خرید ملک، با رفع تصرف اراضی ملی متحمل ضرر‌های غیرقابل جبران می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اطلاع رسانی مردمی را عاملی مؤثر در کاهش تصرف اراضی ملی اعلام و مطرح کرد: شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعات در زمینه تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را می‌توانند از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ در میان بگذارند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.