پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی پایانه مرز رازی خوی

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: پایانه مرز رازی خوی ۴۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی جاده خوی قطور_ رازی وپایانه مرز رازی به خبرنگاران گفت: فاز ۳ پایانه مرز رازی از ۲۵ آذر ۹۸ شروع شده و الان با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی در حال احداث می‌باشد.

او افزود: این فاز به مساحت ۷هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۳ طبقه در حال احداث می‌باشد و بعداز حل مشکلات جانبی تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

نجف زاده درمورد جاده خوی- قطور- رازی نیز گفت: برای اتمام قطعه۱و۲این جاده  ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که تا اوایل سال آینده ۷ کیلومتر آن آسفالت ریزی میشود.

او افزود: با تزریق بودجه مذکور رشد فیزیکی پروژه افزایش خواهد یافت و با اتمام پروژه ملی جاده اقتصادی ایران به اروپا آرزوی دیرینه مردم در ارتباط اقتصادی مردم با اروپا به تحقق خواهد یافت.

نجف زاده ادامه داد: قطعه ۱و ۲ این جاده بطول ۲۴ کیلومتر می‌باشد که احداث آن از اوایل تیرماه ۹۹ شروع شده وهمچنین در طول مسیر ۴ تقاطع غیر همسطح و یک تونل بطول ۵۰۰ متر در حال احداث می‌باشد.

او بابیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به دنبال افزایش تراز تجاری هستند نیزگفت: تراز تجاری فعلی دو کشور ۹ میلیارد دلار می‌باشد که امیدواریم بعداز اتمام کرونا تراز تجاری دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جاده باعث شده  است که شهرستان خوی در مسیر ارزش اقتصاد جهانی قرار بگیرد.

نجف زاده  گفت: در سال ۹۸به تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز رازی به طرف کشور ترکیه تردد داشته اند که با تکمیل این جاده میزان تردد و خروج مسافران از مرز رازی در حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم خوی وقره ضیاالدین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعداز اتمام پروژه پایانه مرز رازی شهرک سرمایه گذاری مشترک ایران، ترکیه ایجاد و احداث هتل‌های چند ستاره و هایپرمارکت‌های مجهز خدمات بیشتری برای مسافران و گردشگران ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
من 50 سالمه. از وقتی یادم میاد این جاده در حال ساخت هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
موقعیت خوی بی نظیر هست