صالح: تفسیر طالبان از توافق با آمریکا این است که بیشتر بکشد تا بیشتر امتیاز بگیرد

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: تعبیر و تفسیر طالبان از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بُکشد، تا بیشتر امتیاز بگیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه ۲ جدی/ دی ماه) در صفحه فیسبوک خود نوشته که امنیت ملی کابل یکی از اعضای داعش و همچنین یکی از اعضای شبکه حقانی که هر دو برای ترور‌های هدفمند کار می‌کردند را دستگیر کرده است.

وی نوشته است: «مردم می‌پرسند که چرا با این همه دستگیری‌ها، هنوز این هسته‌های جهل و وحشت، ختم نشده‌اند. این برمی‌گردد به تصویر بزرگ جنگ.»

معاون رئیس جمهور افغانستان افزوده است: «تعبیر و تفسیر طالبان از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بُکشد، تا بیشتر امتیاز بگیرد.»

صالح اضافه کرد که این بار تاکتیک‌شان ساختن هسته‌های کوچک سه نفری و پنج نفری است. وقتی یک هسته از میان می‌رود، هسته دوم  و سوم را فعال می‌سازند.

معاون رئیس جمهور افغانستان نوشته است: «گفته شده است که به‌خاطر انفجارات پس از توافق با امریکا، آن‌ها پنجصد تن را در وزیرستان تعلیمات بمب‌گذاری دادند و در هسته‌های کوچک به شهر‌های کلان روان کردند. تا اکنون تعداد زیادی از این پنجصد تن از بین رفته و یا دستگیر شدند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر انفجار انواع ماین در بسیاری از نقاط افغانستان به خصوص کابل به شدت افزایش یافته است. همچنین در کنار این حوادث، ترور‌های هدفمند نیز، جان تعداد زیادی از کارمندان دولتی و غیردولتی و شهروندان افغانستان را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.