مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: عملیات ساخت و ساز طبقه دوم یک باب مدرسه در حریم "قلعه مظفری" شهرستان سلسله متوقف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: یک باب مدرسه در حریم درجه یک بنای تاریخی قلعه مظفری در حال ساخت و متشکل از طبقه زیرزمین، همکف و طبقات اول و دوم بود که از ساخت طبقه دوم آن جلوگیری شد.

او ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی در حریم بنا‌های تاریخی به دلیل مخدوش کردن دید منظری و بصری آثار، ممنوع است.

قاسمی عنوان کرد: در این راستا با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان توافق و مقرر شد از هرگونه ساخت و ساز در طبقه دوم این مدرسه جلوگیری و موضوع در سطح وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شود.

او افزود: قلعه مظفری شهرستان سلسله یکی از بنا‌های تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول و در فهرست آثار ملی ثبت شده است، بنابراین طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در حریم آن باید با اخذ استعلام و کسب مجوز از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر لزوم تجهیز این بنای تاریخی عنوان کرد: در تلاش هستیم این اثر را تا پایان سال جاری تکمیل و به موزه مردم‌شناسی تبدیل کنیم.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.