سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی در خصوص نقش رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ تغذیه‌ای کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آزیتا حکمت دوست سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی، اظهار کرد: رسانه‌ها، صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و سایت انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور می‌توانند نسبت به تغییر عادات خرید نادرست و عدم خرید مواد غذایی که از ارزش غذایی کافی برخوردار نیستند اطلاع رسانی کنند؛ چرا که بسیاری از مردم اطلاعات مستند و مورد اطمینان در اختیار ندارند و در قبال برخی مواد غذایی بی ارزش هزینه زیادی پرداخت می‌کنند.

سرپرست معاون تحقیقات و فناوری انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور چیپس، پفک، انواع شیرینی و خامه را محصولاتی با میزان کالری بالا دانست و افزود: این مواد غذایی ماده مغذی کمی برای بدن دارند که می‌توان غلات سبوس دار یا پروتئین‌هایی که از مواد مغذی مناسب تری برخوردار هستند را جایگزین آن‌ها کرد. بنابراین تامین مواد غذایی به طور هوشمندانه مهم است و یک رژیم غذایی سالم باید متنوع، متعادل و سالم باشد، چراکه دریافت مواد و محصولات غذایی سالم و ایمن، علاوه بر اینکه از بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند، در حالات روحی و خلقی افراد نیز تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه افرادی که امگا ۳ بیشتری دریافت می‌کنند کمتر دچار بیماری‌های التهابی و افسردگی می‌شوند، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، انتخاب غذایی مردم می‌تواند به گونه‌ای باشد که با هزینه کمتر بتوانند مواد غذایی مفید از جمله سبزیجات، پروتئین ها، تخم مرغ، سویا و حبوبات که منبع غذایی مناسب و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر‌ها هستند را تامین کنند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور تصریح کرد: امروزه می‌توان در بسیاری از موارد بیماری‌های شایع، همچون سندرم روده تحریک پذیر و کبد چرب غیر الکلی را با رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی درمان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.