رییس اداره ثبت احوال بافق گفت: آمار تولد نوزادان بافقی در ۹ ماهه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش دو درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود کریمیان، رئیس ثبت احوال بافق گفت: در ۹ ماهه‌ی نخست امسال ۶۶۷ نوزاد در این شهرستان متولد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش دو درصدی همراه بوده است.

او افزود: کاهش آمار ولادت در شرایط کنونی نیاز به بررسی علمی شرایط اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها و  ازدواج جوانان دارد.

کریمیان تعداد ازدواج‌های ثبت شده در این مدت را ۲۴۰ مورد ذکر کرد و یادآور شد: این تعداد نسبت به سال ۹۸ بدون تغییر بود.

کریمیان گفت: واقعه طلاق در ثبت احوال بافق ثبت نمی‌شود، اما برای رفاه حال شهروندان هر هفته به مدت دو روز یک مامور اعزام  می شود و پس از انجام امور مربوط به طلاق، آمار را در دفتر خود ثبت می کند و سپس به ثبت احوال مرکز استان یزد ارایه  می‌دهد.  

او با اشاره به اینکه افراد کمتر از ۱۵ سال نمی‌توانند کارت هوشمند ملی دریافت کنند، تاکید کرد: برابر آمار‌ها ۳۲ هزار نفر از جمعیت شهرستان واجد شرایط دریافت کارت یادشده هستند که از این تعداد تاکنون ۶۵ درصد کارت ملی خود را دریافت کرده اند.

کریمیان تصریح کرد:متقاضیان می‌توانند برای دریافت کارت جدید با همراه داشتن اصل شناسنامه و کد پستی منزل به دفتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از دریافت کد رهگیری برای دریافت خدمات مورد نیاز به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی مراجعه کنند.

او ادامه داد: کارت ملی متقاضیانی که سال ۹۷ در این شهرستان ثبت نام کردند، صادر شد و از طریق پست به نشانی اعلام شده افراد ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.