آیا بودجه سال آینده شهرداری دو هزار میلیارد تومان می شود؟

قائم مقام شهردار کرمانشاه با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه امسال شهرداری کرمانشاه، گفت : در نظر داریم بودجه سال آینده را با رقم دو هزار میلیارد تومان ببندیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یحیی عیدی قائم مقام شهردار کرمانشاه از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه امسال شهرداری خبر داد و گفت : این اولین بار است که در هشت ماهه ابتدای سال بودجه سال شهرداری به طور کامل محقق شده و متمم بودجه به شورای شهر ارائه می‌شود.

او گفت : بودجه امسال شهرداری ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که در هشت ماهه امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم، یعنی معادل ۱۱۴ درصد بودجه امسال تنها در هشت ماهه اول سال محقق شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای تحقق بودجه امسال شهرداری صورت گرفته، افزود: امسال برای افزایش درآمد‌ها به سراغ منابعی رفتیم که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود.

عیدی افزود: امسال توانستیم از طلب ۴۰ میلیارد تومانی که از شرکت نفت داشتیم چهار میلیارد تومان آن را بگیریم و ۱۷ میلیارد تومان دیگر آن هم در حال وصول است.

او ادامه داد: ۷۰۰ پرونده ساختمانی داشتیم که عملا قفل شده بود و با تشکیل کمیسیون‌هایی مانند شورای راهبردی و شورای معماری توانستیم این پرونده‌ها را حل و فصل کرده و ضمن رفع مشکل مردم، ۷۰ میلیارد تومان هم از این محل کسب درآمد داشته باشیم.

قائم مقام شهردار کرمانشاه افزود: امسال از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم و با معرفی منابع درآمد شهرداری و پرونده‌های راکد، این بخش‌های خصوصی پیگیر وصول حق و حقوق شهرداری بوده و درصدی از آن را طبق مصوبه شورای شهر دریافت کردند.

عیدی گفت: به دلیل عملکردی که در زمینه داشتن درآمد مستمر در شرایط کرونایی و پرداخت به موقع حقوق پرسنل داشته‌ایم، شهرداری کرمانشاه کاندیدای کسب جایزه "مدیریت مالی ایران" شده است.

بودجه امسال را با رقم ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌بندیم

او از تدوین لایحه بودجه دو هزار میلیارد تومانی برای سال آینده خبر داد و افزود: تلاش داریم بودجه سال آینده شهر کرمانشاه را با رقم دو هزار میلیارد تومان ببندیم.

عیدی ادامه داد: ۹۹ کُد درآمدی از جمله عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو و عوارض پروانه ساختمانی برای شهرداری کرمانشاه تدوین شده و براساس این کد‌های درآمدی و هزینه‌های شهرداری بودجه تدوین می‌شود.

این مسئول افزود: امسال که تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه را در هشت ماهه داشتیم، بنا داریم بودجه سال آینده شهر کرمانشاه را با رقم دو هزار میلیارد تومان ببندیم و اولویت ما در بودجه سال آینده توسعه و نگهداری شهر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.