استاندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه، بزرگترین طرح صنعتی استان همدان در حوزه پتروشیمی، فردا با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان گفت: کارخانه پتروشیمی هگمتانه، نخستین واحد تولید کننده پودر پی وی سی با کاربری پزشکی در خاور میانه که پس از ۱۸ سال فراز و نشیب، در مدار تولید قرار گرفت.

او افزود: پودر پی وی سی پزشکی محصولی استراتژیک برای تولید انواع تجهیزات پزشکی از جمله کیسه‌های انتقال خون، سرم و آنژیوست که پیش از این کاملا وارداتی بود.

استاندار همدان با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه تولید سالانه ۴۵ هزار تن انواع پودر و پی وی سی گرانول است بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد تجهیزات با توان متخصصان داخلی ساخته و نصب شده است.

شاهرخی ادامه داد: علاوه بر به کارگیری مستقیم ۲۵۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی، غیر مستقیم برای بیش از ۲ هزار نفر هم شغل ایجاد شده است.

در کنار راه اندازی این کارخانه، واحد الفین پتروشیمی ایلام با ظرفیت تولیدسالانه ۷۵۰ هزار تن محصول اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع و طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک فردا به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.