به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجتاله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: ساختاری جهت فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف میشود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل میشود و یک خط به سمت شاهینشهر، نجفآباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوبآهن خواهد داشت.
او اضافه کرد: باید برای راهاندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداریها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.
غلامی اظهار کرد: راهکار به حداقل رساندن آسیبهای کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژهها حرکت کنیم؛ البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهینشهر آغاز و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.
او تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.
طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز میشود و پس از عبور از میدانهای قدس و امام، خیابانهای فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم میشود.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است. خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰.۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر میرسد؛ نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیرماه ۹۸ به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/م