رئیس کمیته امداد شهرستان کهگیلویه گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان کهگیلویه جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عبدالخالق آرامش دوست رئیس کمیته امداد شهرستان کهگیلویه در شورای زکات این شهرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است، گفت: این میزان از محل زکات واجب، مستحب و فطریه جمع‌آوری و در موارد مشخص هزینه شده است.


عبدالخالق آرامش دوست با بیان اینکه برنامه زمانبندی فصلی برای دریافت زکات تعریف شده است، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان کهگیلویه در سه ماهه اول و دوم سال که فصل برداشت غلات است بیشترین زکات در این شهرستان جمع آوری می‌شود.


آرامش‌دوست بیان کرد: در همه روستا‌هایی که ظرفیت جمع آوری و مشارکت مردم در پرداخت زکات وجود دارد عاملان، رابطان، افراد با نفوذ، دهیاران و شورا‌ها در جمع‌آوری زکات با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند.

او گفت: تاکنون ۳۰۰ مودی زکات در روستا‌های شهرستان کهگیلویه شناسایی و بانک اطلاعات نیازمندان نیز در این شهرستان تشکیل شده است.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت هم در این جلسه پرداخت زکات و خمس را به عنوان مولفه‌های عدالت اجتماعی دانست و گفت: زکات از اعمالی است که خداوند برای همه ادیان واجب کرده است.


حجت‌الاسلام وحدانی‌فر به آثار پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و افزود: گسترش عدالت اجتماعی از آثار این فریضه الهی است اگر به واجبات دینی زکات عمل شود مددجوی نیازمند حمایت در جامعه وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خواستار اهتمام متولیان امر در جمع آوری زکات شد و پیشنهاد داد که دولت به روستا‌هایی که در پرداخت زکات همکاری بیشتری دارند ویژه توجه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.