سال گذشته ۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان زکات در کهگیلویه وبویراحمد جمع‌آوری شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد این استان در جلسه ساماندهی جمع‌‌آوری زکات گفت: در مجموع در سال گذشته هفت میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌‌آوری شد که این مبلغ در مقایسه با سال قبل‌ از آن، ۱۲۸ درصد افزایش داشته که در زمینه‌های مختلف برای نیازمندان هزینه شد.
او افزود: از محل زکات کمیته امداد استان ۱۲۰ میلیون تومان برای جهیزیه نیازمندان، ۴۴ میلیون تومان در زمینه‌‌های درمانی، ۱۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان برای تحصیل دانش‌آموزان، ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مسکن نیازمندان، ۳۰ میلیون تومان برای تعمیرات، یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان برای معیشت محرومان و مابقی نیز در زمینه طرح های عام‌‌المنفعه و سایر موارد هزینه شده است.
او بیان کرد: در سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.
او گفت: تعهد زکات فطریه امسال کمیته امداد استان چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.
او با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور باید تلاش کنیم مردم را به سمت پرداخت‌‌های غیرحضوری هدایت کنیم افزود: شماره‌گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* از طریق تلفن‌های همراه یکی از راه‌های مشارکتی خیران نیک‌اندیش در زمینه پرداخت زکات فطریه و کفارات است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.