محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضع این وزارتخانه برای بازگشایی مدارس که زمزمههای آن مطرح میشود، اظهار کرد: موضع اصولی ما موافق بازگشایی است به جهت اینکه دوری دانش آموزان از مدرسه ممکن است هم عواطف آموزشی آنها را کاهش دهد و هم ممکن است به کیفیت آموزشی آسیب برساند هم به طور خاص دوری دانش آموزان از همدیگر ارتباط با همسالان و تعاملاتی که درون مدرسه دارند و خارج شدن از خانه و آمدن در کنار دوستان و همسالان ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی آنها را توسعه میدهد.
او ادامه داد: حضور در مدرسه بلوغ اجتماعی دانش آموزان را تسهیل و تقویت میکند، سلامت روانی شان را بهبود میبخشد، و به تحرک بدنی منجر میشود بنابراین ما در جستجوی بازگشایی هستیم و هر زمانی که برای ما این امکان وجود داشته باشد، بازگشایی را انجام میدهیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روش آموزش حضوری را بر هر روش دیگری ترجیح میدهیم، تصریح کرد:، چون تنها کارکرد آموزش و پرورش، آموزش نیست بلکه تربیت و پرورش است که بخشی از آن محصول ارتباطات و تعاملاتی است که دانشآموزان با هم دارند، اما این خواسته ما با محدودیتهایی روبرو است.
حاجیمیرزایی ادامه داد: محدودیت اول سلامت است بنابراین ما تابع هستیم که مسئولان بهداشتی به ما اجازه دهند که این کار را بکنیم؛ هر زمانی اجازه بدهند ما از آن استقبال میکنیم و این کار را انجام میدهیم.
او تصریح کرد: در دنیا هم الان به همین سمت رفتند یعنی بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که میزان ابتلا و میزان مرگ و میرشان بیش از ماست به بازگشایی مدرسه فکر کردند ما میتوانیم مدرسه را با رعایت شیوهنامههای بهداشتی باز گشایی کنیم و دانش آموزان هفتهای ۲ روز یا هفتهای یک روز به مدرسه بیایند؛ در واقع اگر دانش آموزان را در مدرسه توزیع کنیم باز هم ترجیح دارد چراکه ارتباط دانش آموزان با مدرسه برقرار است و این کار به کیفیت فعالیت ما کمک میکند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محدودیت دوم که درمورد امکانات و تجهیزات است، گفت: برخی از مدارس ما از این حیث خوب هستند، اما برخی به حمایتهایی نیاز دارند و اگر بنا باشد که بازگشایی را در دستور کار قرار دهیم باید به این موضوع فکر کنیم.
حاجی میرزایی ادامه داد: مثلا تهویه موضوع بسیار مهمی است، چون الان فصل سرما و زمستان آغاز شده است پس باید درب کلاسها بسته باشد و در این مورد دچار مسئله و نگرانیهایی هستیم که در موردش فکر میکنیم.
او با بیان اینکه من تصورم این است خطری که دوری دانش آموزان از مدرسه آنها را تهدید میکند، خطر بزرگتری است، اظهار کرد: اگر بتوانیم به این خطر پاسخ دهیم و در عین حال از سلامتی دانشآموزان هم مراقبت کنیم این راه حل بهتری است؛ اگر ما به خاطر سلامتی آنها را از مدرسه دور کنیم ممکن است با مخاطراتی همراه باشد.
حاجی میرزایی گفت: باید ببینیم که آیا امکان پذیر است که دانش آموزان هم در مدرسه حضور داشته باشند و هم رعایت دستورالعملها انجام شود، به نظر من کار امکانپذیر است و میشود این گزینه را در دستور کار قرار دارد؛ مثلا شما تصورکنید دانشآموز کلاس اول ابتدایی قطعا باید معلم را ببیند و با معلمش ارتباط داشته باشد تا تواناییهای او را احراز کند و مطمئن باشد که دانش آموز درس را یاد گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: لذا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که به ما اجازه دهند در مناطقی که مشکلی ندارد با رعایت شیوهنامههای بهداشتی بازگشایی را انجام دهیم و این موضوع را ستاد ملی کرونا برای بررسی به کمیته اجتماعی داده است تا ظرف دو هفته بررسی شود.
او ادامه داد: بر اساس پیگیریهای انجام شده گزارش ستاد ملی کرونا در حال بررسی است که اگر نتیجه بررسی تایید بازگشایی باشد و ستاد ملی کرونا تایید کرد، این کار انجام میشود.
حاجیمیرزایی بیان کرد: البته ممکن است که نظر این کمیسیون منفی باشد یا ستاد نپذیرد بنابراین الان نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که در چه تاریخی بازگشایی مدارس انجام میشود، اما من عرض میکنم که انتظارم از طبقه تحصیلکرده، اندیشمند و فرهیخته این است که توجه داشته باشند کرونا مصیبتهای خاموش ومصیبتهای آشکار و بلند دارد که منجر میشود افراد گرفتار شوند و سلامتشان به خطر بیفتد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با این وجود دور بودن دانش آموزان از مدرسه ممکن است با اثرات عمیق و پایداری در آینده همراه باشدکه باید مراقبت کنیم و در مجموع درصدد این هستیم که نه سلامتی و نه آموزش را نادیده بگیریم؛ به دنبال راه حلی برای در کنار هم بودن این دو مقوله هستیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
به لطف کرونا دکل اینترنت زدن و اینترنت به ما رسید
کرونا خیلی ممنون که معسولین را از خواب بیدار کردی
با تشکر اقای وزیر
دوباره می خوای اشتباه نیمه شهریور را تکرا کنی تا کی بگی من جایی را نمیبینم مگه این همه مرگ ومیر بس نبود فکر میکنی دلیل اصلی آن چیه ،دلیل آن بی تدبیری جنابعالی هست من خودم فرهنگیم روز اول مدرسه بچه ها رو تو کلاس با فاصله نشوندیم زنگ تفریح همشون داشتن همدیگه رو بغل می کردن تازه هنرستان که بزرگن یا دبستانیها که ماسکاشون رو باهم عوض میکردن شاید خودشون مریض نمیشدن ولی خانواده هاشون رو مریض کردن وگناهش به کردن کسی هست که مجوز باز گشایی دادامیدوارم کمی با تدبیر عمل کنید وبا جان مردم بازی نکنید
این ویروس منحوس که شروع میشه همون مدرسه و مکانهای آموزشیه
بچه های خودت باشن توی این شرایط
میفرستی برن مدرسه؟؟؟
بخدا کلافه شدیم دیگه انگیزه درس خوندن تو اکثر دانش آموزان از بین رفته خیلی از دوستای من بیرون مشغول کار هستن درس رو هم ول کردن موقع امتحانات هم همه از رو کتاب تقلب میکنن
لطفا رسیدگی کنید تا ما دانش آموزان بدبخت نشدیم
اونها نمیگند ساعت کارشون خیلی کم شده تا وقت اضافه را با کلاس آنلاین جبرانکنند. فقط میگند حوصلشون نمیشه همزمان دوجا درس بدهند.
و یک کلمه هیچ چیز نگو تا این شش ماه شما تموم بشه.
معلم ها از دست شما ناراضی هستند
دوباره مدرسه ها را باز کنید، تا آمار بره بالای ۱۵ هزار.
مدرسه ها فقط زمانی باید باز شوند که کاملا بساط کرونا در کشور و حتی کل دنیا جمع شده باشه و گرنه زنجیره کرونا قطع نمیشه.
کیفیت سطح اموزش رو بهتر کنید که نسل بعدی بی سواد بالا نیاد که فاجعه میشه
اگه یک دانش آموز بگیره خانوادش بدبخت هستند
مثل اینکه دوست دارند دوباره آمار بره بالا!!!!
آخه مدرسه هایی که امکانات ضعیفی دارند چطوری میخوان رعایت کنند؟
اکثر کشور های پیشرفته در کنار آموزش حضوری آموزش مجازی داشتن قبل از کرونا اما چون ایران یکهو این برنامه رو تو آموزش گذاشت براش سخت شد...درحالی که از نظر من بعد از کرونا هم آموزش مجازی میتونه ادامه داشته باشه برای دروسی مثل جغرافیا و آمادگی دفاعی که دانش آموز می تونه تو خونه هم آموزش ببینه نیازی به صرف زمان برای رفتن به مدرست نیست...اما در رذبطه با دروس مهم از قبیل ریاضی فیزیک زیست هندسه و... اگر واقعا از پس اجرای درست مسئولیتتون و شیوه نامه ها در مدارس مطمئنید آموزش حضوری خیلی موثرتره!
خجالت بکش
شما که نمیتونید انجام ندین
این درسها هم نیازی به ابن نداشت که بچهها برن تو فضای مجازی که هیچکس هیچ مشکلی رو گردن نمیگیره و برای بچهها صدمهاش بیشتر بوده
ابتداییها فقط فارسی و ریاضی میخوندن اونهم با تلویزیون و البته حجم دریها هم کمتر مبیشد
برای مقاطع دیگر هم به همین نسبت درسها کمتر و مختصرتر میشدن
بجاشون قرآن و گلستان و بوستان و... میخوندن ...البته مختصر و موءثر و در حد خودشون و با برنامه های مرتب و جذاب...
اینطوری کلی بچهها باسوادتر میشدن
مسابقههایی هم برگزار میکردن از طریق تلویزیون و بچههارو ،سر ذوق مبآوردن
....چه خوشخیالم من.....انگار از مریخ اومدم....
آن یکی نحوی به کشتی در نشست
.
.
.
گفت هیچ آشنا کردن دانی
گفت کل عمر تو شد در فنا
بازی با جان انسان ها درست نیست
درست است معلم فداکار و ایثارگر است
ولی از جانش سیر نده
وقتی این ویروس در جمع گسترش می یابد و نوعش عوض میشه. پس پر خطرترین محیط برای گسترش آن محیط آموزشی است که ناخواسته دانش آموزان رعایت نمی کنند و فصل سرما نیز تاثیر مضاعف بر این موضوع دارد.
هر تصمینی جز مجازی شدن آموزش تا پایان خرداد کاملا اشتباه
معلم فقیر یعنی جامعه فقیر
معلم فقیر یعنی جامعه بیمار
معلم فقیر جهان سوم
معلم فقیر جامعه نا امن
استیضاح استیضاح استیضاح
تفکر حاکم برحاجی میرزایی
وزارت بهداشت از موج چهارم واحتمال شکننده بودن می گویند حاجی از بازگشایی معلمان از رتبه بندی می گویند میرزایی از بازگشایی والدین از نارسایی شاد می گویند میرزایی از باز گشایی نمایندگان از بودجه ۲۰۳۰می گویند حاجی از بازگشایی و....
جهان درگیر یه ویروس جدید شده تازه که خطرش هم چندین برابر بیشتر از ویروس قبلی هست
ولی جناب وزیر ما به دنبال بازگشایی مدارس هستن
بیش از 10 میلیون دانش اموز در کشور وجود داره بعد تصور کنید که 5000 نفر اینا مدارسشون باز بشه و باید برن و خدای نکرده 1000 نفر از اینا مبتلا بشن که معلوم نیست شاید بیشتر هم باشن و شاید هم خیلی از این افراد مبتلا به کرونای انگلیسی بشن
بعد مسئولین ما به دنبال باز کردن مدارس هستند
تعجب میکنم از این مسئولین کشور ایران
نسل اینده خودشو میخاد دستی دستی به باد بده
و به بعضی بیمه پردازان هم دارن میدن اونا که حقوق کم دارن یا جز کم درآمدان
اینم خبرش نذاشتید