سند دار شدن موقوفات استان کرمان

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان از صادر شدن سند مالکیت ۹۵ درصد از اراضی موقوفات با همکاری اداره ثبت اسناد کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان یکی از راه‌های حفظ و حراست از موقوفات را سنددار کردن آن‌ها دانست و گفت :استان کرمان با سنددار کردن بیش از ۹۵ درصد موقوفات این استان، رتبه حائز اهمیتی در سطح کشور دارد.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف در خصوص سند دار کردن موقوفات استان کرمان بیان داشت: بر اساس توافقنامه سازمان اوقاف و سازمان ثبت و اسناد کشور سند دار کردن موقوفات، یکی از اولویت‌های این دو دستگاه است.

حجت الاسلام جلالی گفت: با تعاملات و اقدامات انجام شده با اداره کل ثبت اسناد از ابتدای امسال تا کنون ۵۲۶ مورد از موقوفات استان، به مساحت بالای ۲۰ میلیون مترمربع سند دار شده اند.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان تصریح کرد: اوقاف به عنوان متولی اصلی موقوفات نسبت به حفظ عین و افزایش بهره وری موقوفات برای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش تلاش می‌کند.

اوتثبیت مالکیت موقوفات و اخذ اسناد مالکیت را از کار‌هایی دانست که در راستای حفظ موقوفات برنامه ریزی شده و در حال انجام است و افزود: هویت یک ملک سند مالکیت آن است و اگر بخواهیم از تصرف به موقوفات جلوگیری شود باید سند مالکیت موقوفات به عنوان مدرک هویتی و تک برگ اخذ شود که استان کرمان در اخذ سند تک برگ موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان، سند دار کردن اراضی موقوفات و تعیین حدود رقبات را مهمترین عامل تثبیت کننده در برابر تعرض و تعدی زمین خوارن به این اراضی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دو سویه به عنوان یک دستگاه متولی برای احقاق حقوق اراضی موقوفات نقش مهمی را ایفا کنیم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار