کمک صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر برای ساخت فضای عمرانی در بم

از زلزله بم تاکنون بیش از ۱۸ هزار متر مربع فضای عمرانی به همت صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در شرق کرمان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله ۵ دی در شهر بم، گفت: جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ از زلزله بم تاکنون بیش از ۱۸ هزار مترمربع فضا‌های عمرانی در شهرستان‌های بم، ریگان و نرماشیر احداث و راه اندازی کردند.

او با اشاره به احداث ۴ پایگاه امدادونجات بین شهری در منطقه شرق استان، تصریح کرد: احداث پایگاه امدادی پشتیبانی به متراژ ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع با قابلیت ۶ انبار ویژه امدادرسانی در شرق استان از اقدامات صورت گرفته بعد از زلزله بم است.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر رسالت سنگینی در آموزش آحاد جامعه دارد، افزود: احداث ۱۰ مدرسه به همت صلیب سرخ کشور‌های ایتالیا، ایرلند، آلمان، هلند، کانادا، ژاپن، سوئد، هنگ کنگ و اهدای این مدارس به آموزش و پرورش از اقدامات فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در شهرستان بم است.

او بیان داشت: طی این سال‌ها مرکز جامع توانبخشی و مرکز جراحی محدود شهرستان بم و ساختمان اداری جمعیت هلال احمر شهرستان‌های بم، نرماشیر و ریگان به همت جمعیت هلال احمر، سازمان تدارکات پزشکی و صلیب سرخ کشور‌های هلند، آلمان و مسکن شهرسازی احداث شده است.

فلاح با اشاره به احداث مدرسه امدادونجات به همت فدراسیون صلیب سرخ در شهرستان بم تصریح کرد: بازسازی قنوات بروات، بازسازی مجتمع ورزشی فرهنگی بم و پرداخت خسارت و کمک هزینه به خانواده‌های قربانیان به ازای هر عضو خانواده مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز از سایر اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: برپایی بیمارستان صحرایی به همت فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و ارائه کامل خدمات پزشکی به مدت یک سال از زمان وقوع زلزله بم به صورت شبانه روزی از دیگر خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار