مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۵۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان تولید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید بابایی مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با اشاره برنامه ریزی برای افزایش ۳۵۰ تنی تولیدات پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان کرمانشاه در امسال، گفت : در حالی که پارسال میزان تولیدات شیلاتی استان در این پروژه‌ها ۱۱۵۰ تن بود این میزان در پایان امسال به ۱۵۰۰ تن خواهد رسید.

او با اشاره به رویکرد توسعه‌ای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان، گفت : با اقدامات خوب توسعه‌ای در دست اجرا میزان تولید ماهی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان در سنوات آتی به بیش از دو هزار تن در سال برسد.

مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در سد زمکان شهرستان دالاهو و سد داریان و بند هیروی شهرستان پاوه آغاز خواهد شد، افزود: در حال گرفتن مجوز برای آغاز پرورش ماهی در قفس در این منابع آبی هستیم.

بابایی سپس در تشریح وضعیت کنونی پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان، با اشاره به فعال بودن ۱۶ قفس در منابع آبی استان برای پرورش آبزیان، افزود: هم اکنون در چهار سد استان کرمانشاه شامل سد‌های زاگرس گیلانغرب، شهدای گمنام (تنگ حمام) سرپل ذهاب، جامیشان سنقروکلیایی و سد شرکت پیوند بیستون پارس قصرشیرین پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در حال اجرا است.

بابایی با اشاره به اینکه امکان پرورش هرنوع آبزیانی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس وجود دارد، گفت: در قفس سد‌های شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب که در مناطق گرمسیری استان واقع شده اند، انواع ماهیان خاویاری و گرمابی و در قفس‌های سد‌های دو شهرستان سنقر کلیایی و گیلانغرب نیز ماهیان سردابی مثل قزل آلا پرورش داده می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.