مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۳۰۰ هزار مشترک گاز در خراسان رضوی از ابتدای دی ماه مشمول تخفیف صددرصدی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی و شهر مشهد دارای اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ است که شامل شهرهای سرد تا معتدل محسوب می شوند، گفت: طبق آن چیزی که در دستورالعمل اجرایی مصوبه رایگان شدن گاز و آب بها برای مشترکان کم مصرف به ما ابلاغ شده است، اگر مصرف گاز هرمشترکی که در این ۳ اقلیم زندگی می‌کند، در ماه ۲۰۰ متر‌مکعب یا کمتر از آن باشد، مشمول تخفیف صددرصدی خواهد شد و مبلغی برای گازب‌ها پرداخت نخواهد کرد.
 
او افزود: این طرح البته مربوط به روز‌های سرد سال است و در ایام گرم و در همه اقلیم‌ها این تخفیف شامل حال کسانی می‌شود که مصرفشان ۴۵ مترمکعب و کمتر باشد. این مصوبه از ابتدای دی ماه برای کسانی که شامل این قانون شوند، اجرا خواهد شد.

فقط سکونتگاه‌های دائمی
 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تأکید بر این مسئله که مصوبه فعلی دولت ویژه سکونتگاه‌های دائم در حال بهره برداری است، ادامه داد: گازب‌ها در سکونتگاه‌های دائمی شهری، روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری در صورت قرار گرفتن در زمره مشترکان کم مصرف رایگان خواهد شد. واحد‌های خالی از سکنه، سکونتگاه‌های غیردائم، مثل ویلا‌ها و باغ ویلاها، مشمول این مصوبه نخواهند شد.


افتخاری با اشاره به اینکه شرکت گاز خراسان رضوی براساس آخرین آمار‌های منتشرشده حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک دارد، بیان کرد: پیش بینی ما با در نظرگرفتن مصرف مشترکان پارسال این است که حدود ۳۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی، هیچ مبلغی به عنوان گازب‌ها پرداخت نخواهند کرد.

مصوبه شورای اقتصاد برای نقره داغ کردن پرمصرف‌ها
 
آن طور که معاون اول رئیس جمهور درباره رایگان شدن بهای گاز به وزارت نفت ابلاغ کرده، قرار است مشترکان پرمصرف جریمه شوند و مبلغی مازاد بر آن چیزی که بر روی قبضشان درج شده است، بپردازند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه از اداره گاز به پرمصرف‌ها برای اصلاح شیوه مصرف اطلاع رسانی خواهد شد، بیان کرد: گازب‌های مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ تغییری نخواهد کرد، اما پرمصرف ها، یعنی کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، فقط ۶ ماه فرصت دارند که مصرفشان را کاهش بدهند، در غیراین صورت و براساس مصوبه هیئت دولت، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش خواهد یافت؛ البته در این مدت راهکار‌های کاهش مصرف به آن‌ها ارائه می‌شود.
 
منبع؛ شهرآرا
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.