مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: این استان با اجرای ۱۰۰ هزار هکتار پروژه زهکشی به عنوان یکی از قطب‌های مهم آبیاری و زهکشی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اجرای پروژه‌های آبیاری زهکشی در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گفت: هم اکنون  نیز ۶۰ هزار هکتار آبیاری زهکشی در حال اجرا بوده  و ۲۰ هزار هکتار هم در حال مطالعه است.

او با بیان اینکه با تکمیل این طرح‌ها تحول بزرگی در بخش آب و کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد، بیان کرد: در این استان ۱۰ سد  مخزنی بزرگ ،۵۰ سد مخزنی کوچک، ۲ هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیر مرزی، ۶ هزار حلقه چاه ،۵۰ آب معدنی گرم و ۸۰ چشمه آب معدنی سرد وجود دارد که نشان دهنده  قابلیت و ظرفیت غنی این استان در بخش کشاورزی  و گردشگری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اجرای ۱۵ طرح بزرگ در استان گفت: اعتبار لازم برای  شبکه‌های آبیاری سدهای گیوی و سبلان از محل فاینانس داخلی تامین شده و بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بانک‌های کشاورزی، سپه و توسعه تعاون برای این ۲ سد مصوب شده  که تا کنون  ۵۳۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

او درباره تامین اعتبار سد عمارت گرمی افزود: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای این  سد از محل فاینانس داخلی اختصاص یافته است که با تخصیص آن  پیشرفت فیزیکی طرح به  ۹۴ درصد رسیده است.

جنگی مرنی تامین اعتبار شبکه آییاری گیوی از محل فاینانس داخلی را یادآور شد و گفت: ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شبکه اختصاص یافته  و تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

او افزود: برای شبکه آبیاری سبلان هم ۶۰۰ میلیارد ریال از محل فاینانس داخلی اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تامین اعتبار لازم برای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، آبرسانی اردبیل، مشگین‌شهر و سد عمارت را  ضروری دانست و اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار طرح‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل نسبت به امسال ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.