به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی قبل شایعه ای مبنی بر اعمال هزینه مضاعف در صورت لغو سفر هنگام استفاده از تاکسی های اینترنتی در فضای مجازی منتشر شد. بنابر این خبر در صورتی که شما هنگام استفاده از تاکسی های اینترنتی سفر خود را لغو کنید مبلغ ۲ هزار تومان به هزینه سفر بعدی شما افزوده می شد.
موضوع را از یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی پیگیری کردیم و روابط عمومی این شرکت ضمن تکذیب این شایعه تاکید کرد: خبر فوق کاملاً کذب است و در صورت لغو سفر، هیچ هزینه مضاعفی به مسافران تحمیل نمیشود. نه تنها هیچ مبلغی به عنوان جریمه در نظر گرفته نشده بلکه در صورتی که راننده مسافتی را برای رسیدن به مسافری طی کرده باشد و بعد از آن سفر لغو شود هزینه ضرر و زیان راننده از حساب خود اسنپ پرداخت میشود.
او تصریح کرد: هیچ هزینه اضافه برای لغو سفرها در نظر گرفته نشده و حتی به مسافران توصیه میکنیم تا در صورتی شماره پلاک یا مشخصات راننده با اطلاعات درج شده در برنامه مطابقت نداشت یا اصول بهداشتی برای مقابله کرونا را رعایت نکرده بود سفر را لغو کرده و از سوار شدن به خودرو خودداری کنند.
انتهای پیام/
من چندین بار پیش اومده بخدا بالای ده دقیقه منتظر بودم و یک باره دیدم راننده کنسل کرده !
خب اگه سودی نداره مسیر برات چرا اولش قبول میکنی !!
والا تا بحال اسنب پولی بعنوان طی سفر لغو شده پرداخت نکرده بنده خودم هزار بار ۱۰۲۲رو فرستادم به پشتیبانی ولی پولی تحت عنوان هزینه کنسلی دریافت نکردم.
???OK
چه برسه راننده مسافتی هم بیاد و بخوان هزینه سفرو خودشون بدن!(جریمه)
کار کردن در اسنپ ، فقط ضرر است .با این کرایه های کم و مسافت های طولانی،هزینه های بالای تعمیر و نگهداری اتومبیل،حق ۲۰ درصدی که اسنپ می گیره و..... خدائیش به صرفه نیست.
نه شرکتهای اینترنتی و نه مسافر
راننده مظلوم باید بپردازه
من به شخصه تابحال چندبار سر کار گذاشته شدم.پولمو مسافر کم داده.از اونطرف همیشه پرستیژ خودمو حفظ میکنم.
فی الحال توی این شرایط اقتصادی برای مثل منی، تاکسی اینترنتی بهترین گزینه است.
يكبار راننده بنده خدا اصرار داشت كرايه رو نقد پرداخت كنم ميگفت آنلاين كه پرداخت مي كنيد شركت حالاحالاها واريز نميكنه به حسابمون. چقدر؟ ١١ هزار تومن!
سخته واقعا. فكر كنم اگه گاهي خودمونو بذاريم جاي همديگه و دركمون از شرايط بقيه رو ببريم بالا زندگي هم كمتر روي بدش رو به ما نشون بده.
ولی بدون اینکه دوستان کامل بخونن،یکی میگه چرا ازجیب مسافربره،اون یکی میگه وقت ماکه تلف شده چی میشه؟ درحالیکه کاملا واضح نوشته، درهمچین مواقعی شرکت خودشوموظف کرده تا خسارت هردوطرف را بادرآمدهای شرکت جبران کنه تا هیچ کدوم ازطرفین،متضرر نشوند
پس نتیجه میگیریم این جریمه در حال حاظر یک طرفه است.فقط راننده ضرر میکنه.
نیمساعت منتظری تا راننده تاکسی از تو خونه اش بلند شه دست و روش را بشورد و...یهو در خونه که میخوهد بیاد بیرون یادش می افتد عه ماشینش بنزین نداره و... لغو سفر از طرف راننده زده می شود پس حق مسافر چی میشه؟؟
سر راننده فقط بی کلاه میمونه
با توجه به کرنا و پروتکل های اعلام شده، نمی بایست از کولر استفاده کنم و پنجره ها را ببندم، در صورتیکه یکی از مسافران شکایت کرده بود و از شرکت مربوطه پیام اخطار آمد که شما موظف هستید کولر را روشن و گنجه ها را ببندید، شکایت کردم، کسی یا مرجعی پی گیری نکرد. بنده مجبور شدم دست از کار بکشم.