مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ششم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ششم دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲۲ شرور در طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی از اجرای طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش و دستگیری ۲۲ شرور مسلح در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت عمومی و برخورد با افراد شرور و اوباشگر که در سطح شهرستان زاهدان، با اعمال خلاف و ناشایست باعث اخلال در آرامش و امنیت شهروندان می‌شدند، طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش به مدت ۴۸ ساعت در سطح شهرستان زاهدان اجرا شد.

او  افزود: در راستای این طرح ۲۲ شرور مسلح که دارای سوابق مجرمانه ای، چون حمل سلاح گرم، قدرت نمایی با سلاح، راه اندازی نزاع دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت عمومی داشتند، شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در راستای این طرح و در جریان دستگیری این افراد شرور ۱۲ قبضه سلاح گرم غیر مجاز، ۷۹ عدد فشنگ جنگی به همراه ۳۳ قبضه سلاح سرد کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان نظم وامنیت عمومی خاطر نشان کرد: با اقدامات خوب و موثرمأموران انتظامی طی روز‌های اخیر بیش از ۱۵۰ قبضه سلاح گرم و غیر مجاز در عملیات‌های مختلف از مجرمان و قانون شکنان در نقاط مختلف استان کشف شده است.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی از شهروندان، ریش سفیدان طوایف و به خصوص جوانان فهیم استان خواست در مقابله با جرایم و هر گونه قانون شکنی در سطح استان، نقش بیشتری را ایفا کنند و در این راه یاری رسان پلیس باشند.

انهدام باند بزرگ سرقت منزل با ۳۵ فقره سرقت در زاهدان

۱۳ نفر اعضای یک باند بزرگ سرقت منزل در شهرستان زاهدان و اعتراف آن‌ها به ۳۵ فقره سرقت خبر داد.

سردار"احمد طاهری  اظهار داشت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگرد‌هایی مشابه، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان در گروه‌های ۴ و ۵ نفره با پوشش محلی و بلوچی، با استفاده از چند دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس با پلاک‌های جعلی و مخدوش اقدام به پرسه زنی در محلات مرفه نشین زاهدان کرده و منازل مسکونی مجلل و خالی از سکنه را شناسایی و در فرصتی مناسب با شگردی خاص اقدام به سرقت اموال با ارزش موجود در این منازل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری تحقیقات فنی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را دستگیر کردند.

او بیان داشت: با دستگیری این سارق، ۱۲ نفر از همدستان وی نیز شناسایی و متهمان طی هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.

سردار طاهری اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه و منازل سارقان ضمن توقیف ۵ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در این سرقت‌ها تعداد زیادی اموال مسروقه شامل زیور آلات طلا و انواع وسایل منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان و در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس به ۳۵ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.

او خاطر نشان کرد: در این رابطه اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان مسترد، متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منازل در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک در مناطق مسکونی موضوع را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم‌های برق ساختمان‌های در حال ساخت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت سیم‌های برق ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم  گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان امام خمینی (ره) این شهر، به یک نفر که در حال جابه جایی سیم‌های برق یکی از ساختمان‌های ئر حال ساخت بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۳۴ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت سیم‌های برق ساختمان‌های در حال ساخت دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.