رئیس دادگستری زیرکوه گفت:با هرگونه شکار غیر مجاز که باعث تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شود، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

عبدالله زاده رئیس دادگستری زیرکوه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: سودجویان هر ساله هزاران تله زنده گیری هوبره را در دشت‌های مرزی خراسان جنوبی برای زنده گیری و قاچاق این پرنده کمیاب به کشور‌های عربی جا‌گذاری می‌کنند که این اقدام نسل این پرنده را در معرض نابودی قرار داده است.

اوافزود:علاقه اعراب کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده هر ساله افرادی سودجو، مرزنشینان را تحریک به زنده گیری این پرنده کمیاب کنند و متاسفانه سود هنگفت شکار هوبره نصیب سودجویان و دلالان در سایه نشسته می‌شود و افرادی که در روستاها، تحت تاثیر حرف‌های واسطه‌ها می‌شوند به بهاء ناچیزی در غارت این سرمایه‌های زیستی شریک می‌شوند.

عبدالله زاده با بیان اینکه اکثر قاچاقچیان دستگیر شده افراد محلی و بومی منطقه بوده اند گفت:مردم محلی می‌توانند بهترین همیاران محیط زیست در برخورد با پدیده قاچاق پرندگان و جانوران باشند.


بیشتر بخوانید


رئیس دادگستری زیرکوه گفت: زندگی تمام انسان‌ها به محیط زیست وابسته است ماباید این محیط زیست گرانبها را حفظ و حراست کنیم چرا که حیات خود ما به آن وابسته است و اگر به محیط زیست و حیات وحش آسیب برسانیم در واقع به خودمان لطمه زده ایم.

او درادامه افزود: به منظور حفظ و حراست از این سرمایه خدادادی و بویژه با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع که محیط زیست خیلی قضیه مهمی است با هرگونه شکار غیر مجاز و یاتجاوز به حیات وحش که نیز موجب تخریب درخچه‌های مرتعی از نوع طاق وقیچ میگردد بدون اغماض برخود خواهدشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.