رئیس هیئت ورزش همگانی گیلان گفت: از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۷۵برنامه ورزشی و آموزشی از طریق فضای مجازی به مخاطبان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا زهری، رئیس هیئت ورزش همگانی گیلان در جمع خبرنگاران گفت: دو هزار نفر در گیلان مخاطب ورزش همگانی هستند و شعار ورزش، سلامتی، سرگرمی  و نشاط محور اصلی ورزش همگانی در استان است.

او  افزود: گیلان ۶۰ کمیته ورزشی در ورزش همگانی دارد و در تمام شهرستان‌های استان هیات ورزش همگانی راه اندازی شده است.

رئیس هیئت ورزش همگانی گیلان گفت:  ورزش همگانی فرصتی مناسبی برا‌ی تحرک نشاط و سلامتی جامعه است و با توجه به اینکه این ورزش متعلق به رشته ورزشی و افراد با شرایط سنی خاصی در جامعه نیست فرصت مناسبی برای همه سنین مختلف جامعه به خصوص خانواده هاست است تا بتوانند برای سلامتی خود از این فرصت استفاده کنند.

زهری با بیان اینکه میزان تحرک هر فرد در هفته ۱۵۰ دقیقه است ، افزود: این در حالی است که ۶۰ درصد افراد جامعه کم تحرک هستند و یا به ورزش علاقه ندارند و یا شرایط ورزش کردن راندارند و یا اینکه وقت مناسب به ورزش اختصاص نمی‌دهند.

او گفت:  بر اساس آمار ۲۵ درصد دانش آموزان گیلان چاق هستند و استان گیلان بیشترین افراد چاق را میان دانش آموزان دارند.

علیرضا زهری افزود:  ورزش همگانی در ایام شیوع ویروس کرونا نه تنها تعطیل نشده است بلکه با قدرت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد و تا امروز ۱۹۵ ویدئوی آموزشی ۳۱ ویدئو ورزشی و  ۴۹ برنامه زنده ورزشی برای مخاطبان ورزش همگانی که مجبور بودن در ایام ویروس کرونا در خانه بمانند از طریق فضای مجازی ارائه شده است .

رئیس هیئت ورزش همگانی گیلان گفت: هیات ورزش همگانی فقط به مقوله پیاده روی در استان بسنده نمی‌کنند و اجرای برنامه پژوهشی، معرفی مفاخر هنری، علمی، ورزشی، فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی، میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه‌های ورزش همگانی استان است که باید به نسل‌های امروز شناسانده شود .

 علیرضا زهری افزود: یکی از راه‌های ارتقای ورزش همگانی در استان ایجاد شهر فعال برای رشد ورزش همگانی است که بسیاری از استان‌ها از این نعمت برخوردارند و باید زیر ساخت‌های شهر فعال در استان شناسایی و ایجاد شود.

او از برگزاری طرح سنجش حرکتی برای ۱۰۰ کودک گیلانی خبر داد و گفت: این طرح به زودی از سوی ورزش همگانی در استان اجرا می‌شود و در مراحل‌های بعد تعداد افراد تحت پوشش این طرح افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت ورزش همگانی گیلان افزود: برای اینکه نسل قوی و مقاوم بسازیم باید به مقوله ورزش همگانی باید توجه کرد و این هدف با هماهنگی و همکاری هم اتفاق می‌افتد

علیرضا زهری ،نقش رسانه‌های برای افزایش سلامت جامعه روشنگری مردم در بهره گیری از ورزش همگانی مهم دانست و تصریح کرد:  نقش رسانه در رونق ورزش همگانی بسیار  تاثیر گذار است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.