رییس اداره محیط زیست بروجرد گفت: پیدا کردن غذا در روز‌های سرد زمستان بسیار سخت است، شهروندان غذا دادن به پرندگان را در این روز‌ها فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،زهرا علیرضایی،رییس اداره محیط زیست بروجرد اظهار داشت: غذا دادن به پرندگان به ویژه در فصول سرد و برفی سال عملی بسیار ارزشمند و پسندیده است.

او افزود: مردم می‌توانند با ریختن ته مانده برنج و خرده‌های نان خشک و پاشیدن گندم و ارزن در جلو پنجره ها، پشت بام و گوشه‌ای از حیاط، کوچه و بیابان‌های اطراف به داد این پرنده‌های بی دانه برسند.
او با تاکید براینکه ته مانده غذا و خرده‌های نان باید سالم باشد و موجب بیماری و تلف شدن پرنده‌ها نشود، افزود: در زمستان، کرم و حشره‌ای برای تغذیه پرندگان موجود نیست و تنها امید آنان پیدا کردن دانه در حریم زندگی انسان‌ها است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: زمستان‌های برفی و یخی که روز‌ها کوتاه و شب‌ها سرد و طولانی است در واقع روز‌های سختی برای پرندگان محسوب می‌شود پس بیاییم در این فصل از سال بیشتر از فصول دیگر با پرندگان رفتار مهربان تری داشته باشیم و و در مواقع نیاز به آن‌ها پناه دهیم.
خانم علیرضایی افزود: تغذیه پرندگان در فصل زمستان کار بسیار خوبی است، اما لازم است غذای آن‌ها در پشت بام و محوطه‌های باز ازجمله پارک‌ها و بیابان‌های حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها باشد.
او بیان کرد: شهروندان از ته مانده غذا‌ها و خرده نان‌هایی که بیم فاسد شدن آن می‌رود برای تغذیه پرندگان و سایر حیوانات به جد خودداری کنند چراکه ممکن است به بیماری و مرگ آن‌ها منتهی شود.
او تصریح کرد: در فصل زمستان بهتر است از دانه‌های گندم و ارزن استفاده شود تا امنیت غذایی پرندگان به خطر نیفتد و در ضمن اگر در فضا‌های باز این تغذیه صورت گیرد می‌توان از وابستگی آن‌ها به انسان‌ها جلوگیری کرد چراکه در این میان هستند افراد فرصت طلب و سودجویی که با استفاده از موقعیت فراهم شده در پی صید آن‌ها برمی آیند.
او افزود: بطور معمول پرندگانی، چون گنجشک ها، سهره‌های معمولی، فنچ، یاکریم، فاخته و انواع کلاغ در زمستان‌ها به دلیل کمبود غذا به حریم انسان‌ها نزدیک می‌شوند که لازم است هموطنان آزاری به آن‌ها نرسانده و امان دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.