باید فضای کسب و کار برای جذب سرمایه گذار بهبود پیدا کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذار را یکی از راه‌های توسعه کرمانشاه دانست و گفت: به منظور توسعه استان و جذب سرمایه‌گذار باید فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی روز یکشنبه در نشست بهبود فضای کسب و کار استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه با معضل بیکاری روبرو است از این رو باید تمام تلاش خود را برای اشتغال زایی و برطرف کردن این مشکل به کار گیریم.

او افزود: در صورتی که بتوانیم فضای کسب و کار را در استان بهبود ببخشیم بدون شک شاهد افزایش سرمایه گذاری در کرمانشاه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با کار علمی فضای کسب و کار کرمانشاه را بهبود ببخشیم، گفت: سال گذشته توانستیم با کار‌های کارشناسی شده کرمانشاه را در رتبه ۱۷ کشور از نظر فضای کسب و کار قرار دهیم.

حاتمی عنوان کرد: با این حال در تابستان امسال با توجه به مشکلات مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا نتوانستیم این جایگاه را حفظ کنیم و به جایگاه ۲۴ کشور پایین آمدیم، از این رو باید تمام تلاش خود را برای بهبود دوباره این فضا به کار گیریم.

او تاکید کرد: باید استان کرمانشاه براساس یک برنامه ریزی مدون و با کمک تمام مدیران جزء ۱۰ استان برتر کشور از نظر فضای کسب و کار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار باید تمرکز خود را بر بخش‌هایی که وضعیت نامناسبی داریم قرار دهیم، گفت: در بخش روش‌های غیرمنصفانه اخذ مالیات که بسیاری از مشاغل و سرمایه گذاران از آن شکایت دارند باید کار کنیم.

حاتمی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌های کشور نمی‌توانیم در ایام تنظیم بودجه سالانه سهم مالیات استان را نسبت به سال‌های قبل افزایش دهیم.

او موضوع کمبود نیروی کار ماهر را یکی از مشکلات پیش روی فضای کسب و کار استان دانست و گفت: باید با همکاری فنی حرفه‌ای و دانشگاه‌ها در راستای پرورش نیروی کار ماهر و متخصص باتوجه به ظرفیت‌های استان دست به اقدام بزنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز در این نشست اعلام کرد که براساس شاخص‌های وضعیت فضای کسب و کار، کرمانشاه در بهار امسال جایگاه ۲۲ کشوری را داشت که این رتبه در تابستان به ۲۴ رسید.

امیر حمزه حیدریان افزود: با این حال استان کرمانشاه در تابستان سال ۹۸ در جایگاه ۲۸ کشور قرار داشت که امسال نسبت به سال قبل رشد قابل قبولی داشته است.

او  افزود: شاخص فضای کسب و کار براساس ۲۸ مولفه ارزیابی می‌شود که از این تعداد استان کرمانشاه در ۱۶ مولفه از میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته و در ۱۲ مولفه از میانگین کشوری وضعیت بدتری دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه عنوان کرد: در مواردی همچون کمبود تقاضای موثر در بازار، تولید و عرضه کالا‌های غیراستاندارد، رویکرد غیرمنصفانه ممیزی و دریافت مالیات، محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی، ضعف در رسیدگی به شکایات، موانع اداری کسب و کار، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، کمبود نیروی کار ماهر و کارگریزی و استقبال نیروی کار از تعطیلی وضعیت بدتری داریم.

حیدریان گفت: کرمانشاه در شاخص‌هایی همچون عرضه کالای قاچاق، ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل، ضعف نظام توزیع و مشکل در رساندن محصول، قیمت‌گذاری و دخالت غیرمنطقی، محدودیت دسترسی به ارتباطات، مفاسد مالی و اداری و تمایل به خرید کالای خارجی نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.